Wyniki akcji informacyjnej dla frankowiczów przerosły nasze oczekiwania - oznajmił rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar na konferencji podsumowującej wspólną akcję RPO i Rzecznika Finansowego (RF).
W ramach akcji obaj rzecznicy przedstawiali kredytobiorcom informacje nt. tego, jak postępować w przypadku jakichkolwiek problemów z kredytem.
"Ludzie zobaczyli, o co mogą walczyć" - wskazała z kolei rzecznik finansowa Aleksandra Wiktorow.
Dodała, że podczas spotkań wielu kredytobiorców dowiadywało się np., że pierwszym krokiem w przypadku problemów powinna być reklamacja w banku. Dopiero po złożeniu takiej reklamacji można się zwracać do Rzecznika Finansowego.
Jak oceniła, banki nie wykazują szczególnej chęci porozumiewania się z klientami. Ale o sukcesie akcji informacyjnej świadczy też to, że w 2017 roku biuro RF odnotowało ponad 2300 wniosków dotyczących kredytów walutowych, podczas gdy w 2016 r. było ich 727 - dodała.
Adam Bodnar zapowiedział, że akcja będzie kontynuowana, a RPO i RF chcą rozszerzać współpracę z rzecznikami konsumentów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Aleksandra Wiktorow i Adam Bodnar chwalą się akcją na rzecz frankowiczów