Od prawie 30 lat Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham) pomaga amerykańskiemu biznesowi w działalności w Polsce. Ale na początku 2019 roku izba ta uruchomiła program, który nazywa się American Investor Desk i służy polskim firmom, które są zainteresowane rynkiem za oceanem. Mamy nadzieję, że będzie to komplementarne wsparcie do tego, jakie już jest oferowane zarówno w USA, jak i przez różne polskie instytucje i pomoże skutecznie zaistnieć na tamtym rynku kolejnym biznesmenom - mówi Ewa Mróz z AmCham, kierująca projektem The American Investor Desk.
Co ważne, zainteresowanie polskiego biznesu rynkiem amerykańskim zwiększa się z roku na rok.
- Rynek amerykański jest ogromny, liczy 320 mln konsumentów, ale cechuje się wielką różnorodnością ofert i oczekiwań - przypomina Ewa Mróz. - Każdy stan to niemal odrębny kraj, o własnej specyfice demograficznej, kulturowej i rynkowej, więc żeby tam zaistnieć, trzeba się dobrze do tego przygotować.
Trzeba mieć dobry plan, dobre rozpoznanie i zrozumienie rynku. Wiedzieć, z kim można współpracować, a gdzie uzyskać pomoc, także finansową w inwestycjach. Wiedzieć, jak najlepiej przygotować strategię wejścia na rynek, aby można było ją realizować przez wiele lat.
- W zasadzie żeby skutecznie zaistnieć na rynku amerykańskim, można reprezentować dowolną branżę - uważa Ewa Mróz. - Ale są takie, które mają większe szanse, bo łatwiej jest zainwestować i łatwiej znaleźć partnerów na rynku.
Zalicza do nich m.in. przemysły maszynowy, meblarski, spożywczy, farmaceutyczny, biotechnologie czy technologie informatyczne.
Program American Investor Desk funkcjonuje od początku 2019 r. Przedstawiciele AmCham nadal rozmawiają z innymi instytucjami, które wspierają polski biznes w Polsce i w USA, jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu, biuro radcy handlowego ambasady amerykańskiej w RP, centra obsługi eksportera zlokalizowane w polskich regionach.
- Przy okazji organizujemy już cykle spotkań i wymiany informacji, gdzie firmy mogą się ze sobą - ale również z biznesem amerykańskim - spotykać i wymieniać informacje i doświadczenia - mówi kierująca programem Ewa Mróz.
Sprawie uwarunkowań ekspansji polskich firm za granicę będzie poświęconych kilka sesji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w dniach 13-15 maja w Katowicach organizowanego pod patronatem WNP.PL, na który zapraszamy.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Amerykańska Izba Handlowa w Polsce służy teraz pomocą także polskim firmom