PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bank Pocztowy z 22,5 mln zł zysku w I półroczu 2015 r.

Autor: PAP
25-08-2015 11:45
Bank Pocztowy z 22,5 mln zł zysku w I półroczu 2015 r.
Fot. Henryk Borawski/wikimedia, licencja Creative Commons

Bank Pocztowy odnotował w I półroczu 2015 r. zysk 22,5 mln zł - 2,1 proc. więcej niż przed rokiem; to zasługa rosnącej liczby obsługiwanych klientów i kwoty udzielonych kredytów - powiedział we wtorek prezes banku Szymon Midera.

"Wyniki są rewelacyjne i jesteśmy dumni z tych sześciu miesięcy. Działamy w trudnym środowisku dla banków - ograniczeń kapitałowych, niskich stóp procentowych i nowych regulacji sektora bankowego" - mówił Midera podczas wtorkowej prezentacji wyników finansowych Banku. Podkreślił też, że odnotowany zysk 2,1 proc. jest wyjątkiem na tle reszty sektora bankowego, który w tym czasie odnotował blisko 8 proc. straty.
Z zaprezentowanych przez Miderę danych wynika, że w pierwszym półroczu 2015 r. Bankowi udało się pozyskać 100 tys. nowych klientów, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 1,48 ml. Dodał też, że bank odnotował rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udzielone kredyty gotówkowe. "To najlepsze wyniki w naszej dwudziestoletniej historii. Sprzedaliśmy kredyty o wartości blisko pół miliarda zł" - mówił.

Midera podkreślał, że celem obecnego zarządu jest budowa masowego banku detalicznego dla klientów z małych miejscowości tzw. Polski powiatowej, gdzie mieszka ok. 63 proc. Polaków. Dodatkowo Bank, jako część grupy Poczty Polskiej, ma dostęp do "naturalnego, organicznego ruchu klientów w placówkach pocztowych".

"Spośród 7 tys. 400 placówek Poczty w 4,6 tys. są świadczone usługi finansowe. Dodatkowo z usług poczty Polskiej korzysta 88 proc. dorosłych Polaków, którzy za jej pomocą opłacają rachunki" - zaznaczył prezes Banku Pocztowego.

Midera mówił również o celach rozwojowych banku do 2018 r. Wymienił m.in. wzrost liczby klientów do 2,4 mln, przekroczenie poziomu 4 mld zł salda kredytów konsumpcyjnych oraz dywersyfikację portfela kredytowego. Podkreślił też, że najważniejszym, realizowanym obecnie zadaniem zarządu, jest finalizacja procesu debiutu Banku na giełdzie.

"Wierzymy, że konsekwentna poprawa pozycji na rynku pomoże nam w debiucie giełdowym. Parametry Banku są bardzo wysoko oceniane. Decyzję podejmiemy po analizach i po otrzymaniu informacji zwrotnej od naszych inwestorów" - zaznaczył Midera.

Nadzieję na szybkie wejście Banku na giełdę wyraził również minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.

"Jestem pod dużym wrażeniem pracy zarządu Banku, co umacnia mnie w przekonaniu, że przyjęliśmy dobrą strategię działania. Najbardziej jestem zainteresowany udanym debiutem giełdowym banku. Mam nadzieje, że odbędzie się to zgodnie z planem na początku października" - mówił Halicki.

Prezes Poczty Polskiej i przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego Jerzy Jóźkowiak podkreślił natomiast, że Bank Pocztowy jest ważnym elementem budowy strategii całej grupy Poczty. "Poczta Polska będzie koncentrowała się na usługach kurierskich, jednak usługi bankowe i ubezpieczeniowe stanowią dla nas element stabilizujący. Tegoroczne wyniki są bardzo dobre na tle całego sektora. Podobnie elementem stabilizującym dla BP jest Poczta" - mówił Jóźkowiak.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

589 915 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.