PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BFG: wypłaty dla klientów SKOK Jowisz - w BZ WBK

Autor: PAP
28-04-2016 13:45
BFG: wypłaty dla klientów SKOK Jowisz - w BZ WBK
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Wypłaty dla deponentów SKOK Jowisz będą realizowane od 4 maja br. za pośrednictwem Banku Zachodniego WBK - poinformował PAP Mariusz Mastalerz z Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

25 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego wystąpiła do sądu o ogłoszenie upadłości SKOK Jowisz w Czeladzi w związku z nieprzekazaniem tej kasie przez Kasę Krajową SKOK we wskazanym terminie środków powodujących "usunięcie stanu niewypłacalności".
Zawieszenie działalności SKOK Jowisz i wystąpienie do sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości kasy stanowi przesłankę do uruchomienia wypłat środków gwarantowanych z Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG).

Zgodnie z ustawą o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym "gwarantowane środki są wypłacane przez BFG w terminie 20 dni roboczych liczonych od dnia złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości spółdzielczej kasy". "W całości gwarantowane są przez BFG depozyty łącznie do równowartości w złotych 100 tysięcy euro, niezależnie od liczby rachunków posiadanych przez deponenta w danej SKOK. W przypadku rachunku wspólnego każdemu ze współposiadaczy przysługuje odrębny limit środków gwarantowanych" - przypomniała przy okazji KNF.

Wypłaty te, jak poinformował w czwartek PAP Mariusz Mastalerz z BFG, Fundusz będzie realizował poprzez Bank Zachodni WBK od 4 maja.

Wniosek o upadłość SKOK Jowisz wywołał polemikę między KNF a Kasę Krajową SKOK.

Początkowo KNF zawiesiła SKOK Jowisz z dniem 22 kwietnia 2016 r., dodając, że "jeżeli do dnia 22 kwietnia 2016 r. do godz. 14 KNF nie otrzyma potwierdzenia, że Kasa Krajowa przekazała SKOK Jowisz środki finansowe w wysokości usuwającej stan niewypłacalności kasy, to w dniu 25 kwietnia 2016 r. KNF wystąpi do właściwego sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości tej spółdzielczej kasy".

Tymczasem Kasa Krajowa poinformowała 22 kwietnia, że "w dniu 20 kwietna 2016 r. podjęła decyzję o udzieleniu dodatkowej pomocy SKOK Jowisz oraz o modyfikacji dotychczasowej pomocy wypłaconej SKOK Jowisz zgodnie z wnioskiem Zarządcy Komisarycznego".

Warunkiem udzielenia pomocy było, dodała KK SKOK, przedstawienie przez zarządcę komisarycznego programu postępowania naprawczego. Po jego przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Kasę Krajową "głównych celów i założeń" pomoc SKOK Jowisz miałaby zostać wypłacona - poinformowała KK SKOK.

"Informujemy, że do chwili obecnej Kasa Krajowa nie otrzymała od Zarządcy Komisarycznego SKOK Jowisz programu postępowania naprawczego, do czego Zarządca Komisaryczny jest zobowiązany przepisami prawa, mimo że od jego ustanowienia przez KNF upłynęło ponad 8 miesięcy" - podkreśliła Kasa Krajowa.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 087 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 512 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.