PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BIG: Lepsza koniunktura nie zwiększa dyscypliny płatniczej firm

Autor: PAP
17-04-2018 06:51
BIG: Lepsza koniunktura nie zwiększa dyscypliny płatniczej firm

Wśród firm szczególnie dotkniętych zatorami płatniczymi są firmy handlowe.

Fot. Shutterstock.com

47 proc. przedsiębiorców uważa, że lepsza koniunktura gospodarcza nie poprawia dyscypliny płatniczej firm. Potwierdza to powiększająca się grupa przedsiębiorstw, którym odbiorcy nie płacą za towar i usługi nawet - 60 dni po terminie wymagalności - podało BIG InfoMonitor.

  • Niska moralność płatnicza wielu przedsiębiorstw, bez względu na to, ile pieniędzy jest na koncie, nie pozwala na optymistyczną ocenę sytuacji - mówi prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.
  • Według BIG wśród firm informujących o problemach z płatnościami, szczególnie wyróżniają się przedsiębiorstwa handlowe oraz zatrudniające od 10 do 49.
  • Badanie przeprowadził Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research w lutym 2018 r. na próbie 500 firm sprzedających z odroczonym terminem płatności.

    Obecnie problemy z uzyskiwaniem należności w ciągu sześciu minionych miesięcy zgłasza 53 proc. przedstawicieli MSP - wynika z udostępnionego PAP badania BIG InfoMonitor.
Oznacza to, że odsetek firm skarżących się na problemy z płatnościami od kontrahentów wzrósł. Na przełomie IV kw. 2017 r. oraz I kw. 2018 r. wyniósł on 53 proc. wobec 52 proc. w III kw. zeszłego roku - wynika z danych BIG.

"Mimo że szacunkowy wzrost PKB w ostatnim kwartale 2017 r. przebił 5 proc. r/r, a wzrost gospodarczy w całym minionym roku osiągnął 4,6 proc. i był najwyższy od 6 lat, to zdaniem 47,2 proc. reprezentantów mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw nie wpłynęło to korzystnie na wzajemne płatności firm" - wskazano.

"Niska moralność płatnicza wielu przedsiębiorstw, które opóźnianie płatności mają już w DNA, bez względu na to, ile pieniędzy jest na koncie, nie pozwala na optymistyczną ocenę sytuacji" - powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.

Według 44,5 proc. badanych przez BIG przedsiębiorstw, które są zdania, że lepsza koniunktura gospodarcza nie poprawia dyscypliny płatniczej, na rynku "funkcjonuje sporo firm", które nie regulują zobowiązań, ponieważ "w swojej polityce działania mają kredytowanie się kosztem innych i koniunktura nic tu nie zmienia".

Jednocześnie niemal co czwarty przedstawiciel mikro-, małych i średnich firm jest przekonany, że moralność płatnicza nie zależy od koniunktury gospodarczej, częściej uważają tak reprezentanci firm usługowych oraz małych, zatrudniających od 10 do 49 osób. Podobny odsetek (ok. 23 proc.) stwierdza, że firmy same nie otrzymują płatności, więc nie płacą innym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.