PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bój o rynek wart ponad 43 mld zł. Lider czuje oddech Amerykanów i Chińczyków

Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
02-09-2018 06:10 |  aktualizacja: 01-09-2018 19:58
Bój o rynek wart ponad 43 mld zł. Lider czuje oddech Amerykanów i Chińczyków

Allegro musi odpowiedzieć jakością usług na rosnące zagrożenie konkurencyjne.

Fot. Allegro.

Polski rynek sprzedaży internetowej wart jest 43,3 mld zł. Dotychczas niepodzielnie panowało na nim Allegro, teraz jednak coraz mocniej rozpycha na nim Amazon, a coraz więcej do powiedzenia mają Chińczycy z AliExpress. Walka o polski rynek e-handlu nabiera rumieńców.

  • Jak wynika z danych PMR Consulting &Research, w 2017 roku wartość polskiego rynku sprzedaży internetowej sięgała 43,3 mld zł, z czego 40 proc. udział przypadło na Allegro. przypadło w nim ok. 40 proc. udziałów.
  • Już co drugi polski internauta robi zakupy w sieci.
  • Kiedyś ten udział był zdecydowanie większy.
Allegro powstało w 1999 r. na fali rosnącej popularności internetu w Polsce. Od chwili swojego założenia nie miało poważnego konkurenta na rynku serwisów aukcyjnych. Choć już kilka razy wieszczono jego upadek, jak na razie wszystkie groźby okazały się płonne. Jednak teraz zagrożenie nadciąga i to jednocześnie z Zachodu (amerykański Amazon) i Wschodu (chiński AliExpress).

Czy i tym razem Allegro obroni swoją pozycję na rynku?

Polski rynek e-handlu

Jak wynika z danych PMR Consulting &Research, w 2017 roku wartość polskiego rynku sprzedaży internetowej sięgała 43,3 mld zł. Na Allegro przypadło w nim ok. 40 proc. udziałów, czyli - ok. 17,3 mld zł. Za tą platformą, ze znacznie mniejszym udziałem, plasują się sieci sklepów.

- Według naszej metodologii zbierania danych, drugie miejsce zajmuje euro.com.pl, z udziałem nieco ponad 3 proc. – powiedział WNP.PL Jarosław Frątczak z PMR. – Prawdopodobnie podobnej skali jest działalność Amazon, lecz sprzedaż odbywa się nie zawsze bezpośrednio przez nią, lecz także przez firmy trzecie.

Duże sklepy internetowe sprzedają również na Allegro, a co za tym idzie wartość obrotów może być zdublowana, jeżeli oddzielnie liczy się wyniki Allegro  i sklepów internetowy.

Z kolei w zestawieniu 10 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce, przygotowanym dla portalu PropertyNews.pl przez firmę Gemius, znalazły się m.in. empik.com, mediaexpert.pl oraz euro.com.pl. Dane dotyczą jednak innego okresu - 6 miesięcy (grudzień 2017 - maj 2018) i przedstawiają średnią miesięczną liczbę użytkowników.

Według danych Pawła Padusińskiego z funduszu Mid Europa Partners, jest współwłaścicielem Allegro, w 2016 r. serwis odpowiadał za 37 proc. obrotu polskiego e-commerce i wygenerował ok. 13 mld zł obrotu. 

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.82.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

27 247 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

561 728 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.