BZ WBK planuje w 2015 r. rozpocząć rebranding na markę swojego hiszpańskiego inwestora. Prognoza synergii kosztowych z integracji z Kredyt Bankiem może być przekroczona. W III kwartale bank spodziewa się wzrostu portfela kredytowego, a do końca roku bank sprzeda portfele kredytowe o wartości ponad 200 mln zł.
"Rozpoznawalność marki Santander w Polsce sukcesywnie rośnie. To zrozumiała strategia z punktu widzenia właściciela, bowiem na pozostałych rynkach działa on pod nazwą Santander" - dodał.
Prezes poinformował, że rośnie produktywność sprzedaży sieci oddziałów dawnego Kredyt Banku.
"Dzisiaj jesteśmy na poziomie 60-70 proc. Produktywność wyrównała się już w obszarze produktów inwestycyjnych, depozytowych. Oczekujemy, że do końca 2015 roku produktywność sieci się wyrówna we wszystkich produktach" - powiedział Morawiecki.
"Planowane korzyści kosztowe i dochodowe z integracji z Kredyt Bankiem są niezagrożone. Myślę, że podniesiona wcześniej prognoza 340 mln zł synergii kosztowych będzie przekroczona, a po stronie dochodowej sytuacja rozwija się zgodnie z wcześniejszymi założeniami" - dodał.
Prezes poinformował, że lepsze synergie kosztowe to efekt korzyści po stronie systemów informatycznych, kosztów operacyjnych oraz niższe koszty związane z obsługą nieruchomości.
Koszty integracji z Kredyt Bankiem w I kwartale 2014 r. wyniosły 48 mln zł, a w drugim kwartale 62 mln zł.
"W całym roku chcemy, by koszty integracji nie przekroczyły 180-190 mln zł. W II kwartale koszty integracji były trochę wyższe niż w I kwartale, natomiast w III i IV kwartale powinny być niższe niż w II kwartale" - powiedział Morawiecki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BZ WBK: w przyszłym roku rebranding