PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czołowe zderzenie - supermarkety i dyskonty

Autor: portalspozywczy.pl
19-03-2012 19:20
Czołowe zderzenie - supermarkety i dyskonty

Trudno przewidzieć, kto wygra tę wojnę. Na pewno jednak okres zaciętej rywalizacji odczuje cały handel, nawet ta jego część, która nie uczestniczy bezpośrednio w walce cenowej.

Fot. Fotolia

Sieci supermarketów i dyskontów nie tylko coraz mocniej ze sobą konkurują, ale coraz bardziej upodabniają się do siebie. Być może już wkrótce połączą się w jeden, nowy koncept sklepu.

Według prezesa sieci Lewiatan Wojciecha Kruszewskiego, wzmożona konkurencja sklepów dyskontowych z supermarketami jest nie tylko coraz bardziej widoczna na rynku, ale z pewnością jeszcze się nasili.
Kierunek na konfrontację

Analitycy obserwujący rynek handlu w Polsce oraz przedstawiciele sieci zgadzają się, że różnica między supermarketami i dyskontami zaciera się. - Dyskonty poszerzają asortyment, wprowadzają więcej marek producenckich, podczas gdy supermarkety umacniają marki własne.

Te praktyki są niebezpieczne, bo przy tak wielkim zbliżeniu asortymentów konkurencja staje się wyniszczająca - mówi Wojciech Kruszewski.

Krzysztof Badowski, partner Roland Berger, idzie jeszcze dalej. - Dyskonty idą w kierunku supermarketów, a supermarkety wprowadzają coraz więcej marek prywatnych, idąc w kierunku dyskontów.

Za kilka lat być może będzie tylko jeden format, który będzie jakąś mieszanką tych dwóch - mówi. I dodaje, że dyskonty bardzo się zmieniły w ciągu ostatnich kilku lat.

Marki własne, którymi głównie handlują te sieci, nie są produktami gorszej jakości.

Przeciwnie, czasem są lepszej jakości niż produkty markowe, bo wymagania, jakie mają sieci wobec producentów marek własnych są, bardziej wyśrubowane.

Potwierdzają to zmiany, jakie wprowadza w swoich sklepach Biedronka. Artykuły świeże stanowią już 40 proc. sprzedaży generowanej przez tę sieć dyskontową, a niedawno w ofercie sieci pojawiły się wina z wyższej półki. - Po niedługim czasie okazało się, że 12 proc. rynku win szlachetnych w Polsce należy do Biedronki - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci.

Biedronka zmienia się cały czas. - Jesteśmy diametralnie różni niż 5 lat temu, co wynika z poszukiwania możliwości jak najpełniejszego zaspokajania potrzeb klientów. Testujemy i wprowadzamy kolejne rozwiązania, w tym wybrane usługi dodatkowe. Dawno już minął etap prostego sprzedawania - mówi Tomasz Suchański.

(...)

Nie tylko Biedronka zdecydowała się na zmiany layoutu swoich sklepów, odświeżenie oferty i remont sklepów. Jak pisał już www.portalspozywczy.pl, sieć sklepów Aldi chce wyremontować wszystkie swoje sklepy w Europie, na co wyda kilkaset milionów euro. Sklepy Aldiego oprócz remontu, czeka m.in. zmiana lokalizacji działów, np. produkty świeże (w tym owoce i warzywa) będą eksponowane przed strefą kas. Aldi chce także rozwijać punkty z piecami piekarniczymi w swoich sklepach.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 604 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

578 332 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.