Dawid Podsiadło dodał wigoru Credit Agricole

Dawid Podsiadło dodał wigoru Credit Agricole
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Co roku klienci w całej Polsce przenoszą około 40 tys. kont za pośrednictwem systemu Ognivo. 80 proc. z nich trafia właśnie do nas - mówi w rozmowie z WNP.PL Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole. Zdradza także efekty kampanii z Dawidem Podsiadłą. – W ciągu roku od uruchomienia nowej oferty otworzyliśmy około 150 tysięcy Kont dla Ciebie. Do tego kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych pakietów assistance. Mogę też powiedzieć, że dzięki kampanii z Dawidem zmienił nam się profil klienta na nieco młodszego i bardziej aktywnego - zaznacza.

  • Dawid Podsiadło pomógł nam dotrzeć z przekazem do szerokiej grupy odbiorców, wśród których rzeczywiście dużą część stanowiła młodzież - wyjaśnia Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole. 
  • Jego zdaniem polski system bankowy jest zdrowy, rozwija się stabilnie i jest odpowiednio zabezpieczony pod względem ryzyka kredytowego.
  • Zmiany cyklu koniunkturalnego na świecie mogą spowodować przemeblowanie rynku bankowego w Polsce, bo na pewno nie ma on jeszcze ostatecznego kształtu - dodaje wiceprezes Credit Agricole. Ale jak zapewnia, poza efektem politycznym, nie widzi wielkich benefitów płynących z repolonizacji. - Klienci mają bardzo duże zaufanie do banków i w wyborze banku nie kierują się elementem polskości, tylko bezpieczeństwem i ofertą - dodaje. 


    "Ubankowienie" Polaków wynosi już blisko 90 proc. Skąd bierzecie nowych klientów?

– Faktycznie, Polska jest bardzo nasyconym rynkiem. W większości działań marketingowych albo koncentrujemy się na młodych osobach, które zaczynają korzystać z usług bankowych, albo przejmujemy klientów innych banków.

Od czterech lat Credit Agricole jest liderem pod względem liczby rachunków przejmowanych z innych banków. Co roku klienci w całej Polsce przenoszą około 40 tys. kont za pośrednictwem systemu Ognivo. 80 proc. z nich trafia właśnie do nas.

Czytaj też: Tomasz Misiak z Getinu o przyszłości: rośnie dojrzałość cyfrowa Polaków

Warto też podkreślić, że jesteśmy jednym z najchętniej polecanych banków w Polsce. A to sprawia, że klienci trafiają do nas dzięki rekomendacji swoich bliskich i znajomych. To bardzo cenne źródło i bardzo wartościowa grupa klientów.

Jak w ostatnim czasie zmienia się nowy klient banku?

– Tendencja jest wyraźna: z roku na rok coraz młodsi ludzie rozpoczynają korzystanie z usług bankowych. Kilkanaście lat temu to byli studenci, teraz są to licealiści, a wszystko na to wskazuje, że niedługo standardem będzie zakładanie rachunków bankowych dla dzieci. My jako bank wychodzimy naprzeciw tym potrzebom i dostosowujemy do nich naszą ofertę.

Już od kilku lat mamy konta przeznaczone dla studentów i licealistów, a w zeszłym roku uruchomiliśmy także ofertę dla osób pomiędzy 13. a 18. rokiem życia. Mogę powiedzieć, że cieszą się one coraz większą popularnością. Dla nas to jest inwestycja w przyszłość. Pozwala na nawiązanie relacji z klientem, która może trwać przez wiele lat.

Mija właśnie rok, odkąd mocno promujcie się z pomocą znanego piosenkarza. Kampania reklamowa z Dawidem Podsiadło to element strategii dotarcia do młodych ludzi?

– Rozpoczynając współpracę z Dawidem Podsiadło, dokonaliśmy repozycjonowania naszej marki. Mocno skoncentrowaliśmy się na tym, żeby pokazać, że jesteśmy bankiem, który uważnie słucha swoich klientów i dostarcza im takich produktów i usług, jakich oni naprawdę potrzebują. Dawid pomógł nam dotrzeć z tym przekazem do szerokiej grupy odbiorców, wśród których rzeczywiście dużą część stanowiła młodzież.

Dlaczego akurat Dawid Podsiadło?

– Bo jest niesamowity. To jeden z najbardziej oryginalnych polskich artystów. Ma jakiś szczególny dar łączenia pokoleń i wzbudzania pozytywnych emocji. Wszyscy cenimy go za poczucie humoru i szczerość, z jaką prezentuje siebie poprzez teksty piosenek, wywiady, sposób bycia, sposób kontaktu z fanami. Nie ma w nim żadnej sztuczności i tym nas ujmuje.

Czytaj też: Prezes Citi Handlowego tłumaczy, czym dla banku jest dobry i zły cholesterol

Pamiętam, jak widziałem Dawida w X-Factorze, kiedy przechodził kolejne etapy i za każdym razem zaskakiwał publiczność swoją interpretacją znanych piosenek. I to się nie zmieniło, ciągle potrafi nas zaskakiwać swoimi pomysłami.

To była intuicja, czy robiliście badania, z których wynikało, że jest spójny z wizerunkiem banku?

– Oczywiście osobiste sympatie to jedno, ale w dzisiejszych czasach nie zaryzykowałabym żadnej kampanii marketingowej bez przeprowadzenia dokładnych badań. Z naszych analiz wynikało, że Dawid Podsiadło ma bardzo szeroką grupę fanów. Uwielbia go młodzież, ale jest ceniony również przez osoby starsze, które chciałyby, by Dawid był ich wnukiem.

Jest postrzegany jako osoba wiarygodna, która ciężko pracuje, dąży do sukcesu, jest kreatywna. To wszystko jest bardzo spójne z tym, jaki wizerunek banku chcielibyśmy zbudować w oczach naszych klientów.

Dysponuje pan danymi, które pokazują przełożenie tej kampanii reklamowej na sprzedaż?

– W ciągu roku od uruchomienia nowej oferty otworzyliśmy około 150 tysięcy Kont dla Ciebie. Do tego kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych pakietów assistance. Mogę też powiedzieć, że dzięki kampanii z Dawidem zmienił nam się profil klienta na nieco młodszego i bardziej aktywnego.

---------------------------------

Zostało jeszcze ponad połowa tekstu, chcesz wiedzieć więcej, zajrzyj do naszej strefy premium.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Dawid Podsiadło dodał wigoru Credit Agricole

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!