Największy bank Włoch UniCredit w marcu br. przestał zamieszczać reklamy na Facebooku - ogłosił prezes instytucji Jean-Pierre Mustier. Władze banku tłumaczą to nieetycznym zachowaniem amerykańskiego koncernu w związku ze skandalem Cambridge Analytica.
W rozmowach z Facebookiem, według "WSJ", miały uczestniczyć takie banki, jak JPMorgan Chase, grupa finansowa Citigroup, Wells Fargo i U.S. Bancorp. Dziennik informuje, że jeden z banków zdecydował o wycofaniu się z negocjacji ze względu na obawy o prywatność swoich klientów.
W związku z publikacją o komentarz poproszono Mustiera. Szef UniCredit zapewnił, że bank nigdy nie dzielił się informacjami na temat klientów i przestał reklamować się na Facebooku w marcu. Zrezygnował też z prowadzenia kampanii marketingowych na tej platformie społecznościowej. Mustier jednocześnie zapowiedział, że decyzja zostanie utrzymana do czasu, aż Facebook zmieni swoje standardy etyczne.
- W związku z ostatnimi wydarzeniami i reakcją na nie (ze strony Facebooka) skończyliśmy z reklamami na Facebooku. (...) Grupa bardzo poważnie podchodzi do kwestii etycznych - mówił prezes UniCredit.
Facebook jest przedmiotem kilku śledztw w związku z powiązaniami z firmą Cambridge Analytica, która miała dostęp do danych 87 mln użytkowników serwisu bez ich wiedzy.
KOMENTARZE (3)
Do artykułu: Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?