XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?

Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Największy bank Włoch UniCredit w marcu br. przestał zamieszczać reklamy na Facebooku - ogłosił prezes instytucji Jean-Pierre Mustier. Władze banku tłumaczą to nieetycznym zachowaniem amerykańskiego koncernu w związku ze skandalem Cambridge Analytica.

W poniedziałek dziennik "Wall Street Journal" poinformował, że Facebook prosił duże banki w USA o dostęp do szczegółowych danych ich klientów. Informacje, do których dostęp chciał zyskać koncern Marka Zuckerberga, to m.in. transakcje z kart i stan konta. Według Facebooka, informacje pozyskane od banków miały posłużyć do lepszego dopasowania nowych usług do potrzeb użytkowników platformy. W zamian za dostęp do danych, Facebook miał oferować spersonalizowane oferty od banków użytkownikom aplikacji Messenger.

W rozmowach z Facebookiem, według "WSJ", miały uczestniczyć takie banki, jak JPMorgan Chase, grupa finansowa Citigroup, Wells Fargo i U.S. Bancorp. Dziennik informuje, że jeden z banków zdecydował o wycofaniu się z negocjacji ze względu na obawy o prywatność swoich klientów.

W związku z publikacją o komentarz poproszono Mustiera. Szef UniCredit zapewnił, że bank nigdy nie dzielił się informacjami na temat klientów i przestał reklamować się na Facebooku w marcu. Zrezygnował też z prowadzenia kampanii marketingowych na tej platformie społecznościowej. Mustier jednocześnie zapowiedział, że decyzja zostanie utrzymana do czasu, aż Facebook zmieni swoje standardy etyczne.

- W związku z ostatnimi wydarzeniami i reakcją na nie (ze strony Facebooka) skończyliśmy z reklamami na Facebooku. (...) Grupa bardzo poważnie podchodzi do kwestii etycznych - mówił prezes UniCredit.

Facebook jest przedmiotem kilku śledztw w związku z powiązaniami z firmą Cambridge Analytica, która miała dostęp do danych 87 mln użytkowników serwisu bez ich wiedzy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!