PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Fuzje i przejęcia

Fuzje i przejęcia jako sposób ekspansji firm polskich na rynki zagraniczne

Autor: Edward Hościłowicz, Przedsiębiorstwo i Finanse, nr 3 (2014)
20-05-2015 18:18

15 W. Karaszewski, BIZ, Polska na tle świata, TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2004, s. 64.
16 J. H. Dunning, Location and the Multinational Enterprise: A Neglected Factor, „Jurnal of International Business Studies”, First Quarter 1998, Vol. 29, No. 1, s. 53.
17 J. C. Hook, Fuzje i przejęcia - jak skutecznie prowadzić transakcje, Liber, Warszawa 2002, s. 28.
18 W. Frąckowiak, Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1998, s. 22.
19 M. Zientara, Motywy i sposoby przejmowania spółek, „PCkureir” 1/1999.
20 R. H. Waterman, T. J. Peters, J. R. Philips, Structure is not Organization, „Business Horizons”, June 1980, (za) J. Supernat, Zarządzanie strategiczne, pojęcia i koncepcje, Kolonia Limited, Wrocław 1998, s. 108.
21 J. W. Hunt, Changing pattern of acąuisition bahaviour in takeovers and the conseąuences for acąuisition processes, „Strategic Management Journal”, Vol. 11, 1990, s. 69-77.
22 M. Chromiński, Kluczowe błędy popełniane w procesie transakcyjnym, Rynek fuzji i przejęć. Polska na tle Europy Środkowej, Raport KPMG, 2010.
23 Opracowanie własne na podstawie: M. Lewandowski, Fuzje i przejęcia jako metody wzrostu przedsiębiorstw, AE Poznań 1998, s. 80-106; Z. Pierścionek, Strategie konkurencji..., op.cit., s. 414-428; W. Frąckowiak, Fuzje iprzejecja..., op.cit., s. 22-38; P. J. Szczepankowski, Fuzje i przejęcia, PWN, Warszawa 2000, s. 110-133.
24 A. Helin, K. Zorde, A. Bernaziuk, R. Kowalski, op. cit., s. 16.
25 W nauce zarządzania strategicznego do strategii ekspansji rynkowej zalicza się strategie: penetracji rynku, rozwoju rynku i rozwoju produktu, Z. Pierśionek, Strategi rozwoju rynku, PWN, Warszawa 1996, s. 42.
26 H. I. Ansoff, Corporate Strategy, McGraw-Hill Book Comp., New York 1965, s. 132.
27 J. W. Hunt, Changing pattern of acquisition bahaviour in takeovers and the consequences for acquisition process, „Strategic Management Journal”, Vol. 11, 1990, s. 69-77.
28 Przegląd sposobów definiowania synergii w pracy B. Bembenek, K. Moszkowicz, Rozwój przed¬siębiorstw poprzez kooperację, (w) Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, red. A. Herman, K. Poznańska, SGH, Warszawa 2008, s. 271.
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


26 711 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 708 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.