Jak działa promocja miast i regionów

Jak działa promocja miast i regionów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jakkolwiek byśmy się zżymali, region czy miasto jako produkt musi się umieć sprzedać. Bez tego nie przyjadą turyści, młodzi nie będą się garnąć na tutejsze uczelnie, a inwestorzy wybiorą sąsiednią gminę.

Marketing miejsc (marketing terytorialny) to samodzielna, rozwijająca się prężnie subdziedzina z pogranicza marketingu, reklamy i kreacji wizerunku. Bo też traktowanie miejsc (miast i regionów) jak produktu rynkowego stało się faktem.

– Mechanizm wymiany jest tu niezwykle prosty. Intratne warunki inwestycji czy nawet atrakcje turystyczne i kulturalne regionu są oferowane w zamian za płynące z nich korzyści, nade wszystko zaś w zamian za przypływ kapitału (czy tego wielkiego – płynącego ze świata inwestycji i biznesu, czy tego małego pochodzącego od odwiedzających region) – uważa Barbara Wolek-Kocur, medioznawca, socjolog i PR-owiec, autorka publikacji „Reklama miejsc? Kilka uwag o kampaniach promocyjno-wizerunkowych miast i regionów”.

Ale jak każdy marketing, także marketingu miejsc potrzebuje działań przemyślanych, często długofalowych. A z tym jeszcze nie wszystkie samorządy sobie radzą.

– Wciąż największym problemem samorządów jest niechęć do narzędzi public relations i brak wiarygodnych badań efektów realizowanych działań promocyjnych – twierdzi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu miejsc, autor książki „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?”.

Przykłady działań promocyjnych miast i regionów publikujemy w dziale Multimedia

Samorząd jako produkt potrzebuje marki, logo, promocji

Szum, jaki niedawno powstał wokół nowego logo województwa pomorskiego, to dowód na to, że wymagania wobec marketingowych działań samorządów są coraz większe.

Przypomnijmy, projekt znaku graficznego Pomorza tuż po prezentacji został mocno skrytykowany, nie tylko przez internautów, ale też plastyków czy przedstawicieli branży reklamowej.

Czytaj więcej na Portalusamorzadowym.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak działa promocja miast i regionów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!