PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak działa promocja miast i regionów

Autor: Portalsamorzadowy.pl
28-05-2015 08:39
Jak działa promocja miast i regionów
fot. Pomorski Urząd Marszałkowski

Jakkolwiek byśmy się zżymali, region czy miasto jako produkt musi się umieć sprzedać. Bez tego nie przyjadą turyści, młodzi nie będą się garnąć na tutejsze uczelnie, a inwestorzy wybiorą sąsiednią gminę.

Marketing miejsc (marketing terytorialny) to samodzielna, rozwijająca się prężnie subdziedzina z pogranicza marketingu, reklamy i kreacji wizerunku. Bo też traktowanie miejsc (miast i regionów) jak produktu rynkowego stało się faktem.
– Mechanizm wymiany jest tu niezwykle prosty. Intratne warunki inwestycji czy nawet atrakcje turystyczne i kulturalne regionu są oferowane w zamian za płynące z nich korzyści, nade wszystko zaś w zamian za przypływ kapitału (czy tego wielkiego – płynącego ze świata inwestycji i biznesu, czy tego małego pochodzącego od odwiedzających region) – uważa Barbara Wolek-Kocur, medioznawca, socjolog i PR-owiec, autorka publikacji „Reklama miejsc? Kilka uwag o kampaniach promocyjno-wizerunkowych miast i regionów”.

Ale jak każdy marketing, także marketingu miejsc potrzebuje działań przemyślanych, często długofalowych. A z tym jeszcze nie wszystkie samorządy sobie radzą.

– Wciąż największym problemem samorządów jest niechęć do narzędzi public relations i brak wiarygodnych badań efektów realizowanych działań promocyjnych – twierdzi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu miejsc, autor książki „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?”.

Przykłady działań promocyjnych miast i regionów publikujemy w dziale Multimedia

Samorząd jako produkt potrzebuje marki, logo, promocji

Szum, jaki niedawno powstał wokół nowego logo województwa pomorskiego, to dowód na to, że wymagania wobec marketingowych działań samorządów są coraz większe.

Przypomnijmy, projekt znaku graficznego Pomorza tuż po prezentacji został mocno skrytykowany, nie tylko przez internautów, ale też plastyków czy przedstawicieli branży reklamowej.

Czytaj więcej na Portalusamorzadowym.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.