PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kościński: chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza

Autor: PAP
12-04-2017 10:30
Kościński: chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza
Fot. Shutterstock.com

Chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza, która przeprowadzi kraj z gospodarki imitacji do gospodarki innowacji - powiedział PAP wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Temu - jak mówił - służą m.in. zmiany modelu promocji polskiej gospodarki.

"Najważniejsze dla mnie jest, żeby nasi partnerzy zrozumieli, że Polska przechodzi z gospodarki bazującej na imitacji do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach i że mamy dość dużo do zaoferowania światu" - mówił PAP wiceszef MR.
Podkreślił, że dziś Polska produkcja to o wiele więcej niż zdrowa żywność.

Według wiceministra najbliższe temu co dziś dokonuje się w polskiej gospodarce jest hasło "Smart means Poland", promujące Polskę na targach przemysłowych Hannover Messe 2017. Jego zdaniem hasło wskazuje na to, że Polska aspiruje do roli lidera w gospodarce innowacyjnej.

Hannover Messe to największa impreza przemysłowa w świecie. Odbywa się w Hanowerze między 24 a 28 kwietnia. W tym roku Polska jest krajem partnerskim imprezy.

Kościński zwrócił uwagę, że często problemem w promocji polskiej gospodarki są ograniczone do lokalnego rynku oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw. "Mają ambicje, by być najlepszą firmą w mieście, regionie czy w kraju, ale często na tym poprzestają. Nie chcą być najlepsi na świecie" - zauważył. "Tymczasem dużo rodzimych firm oferuje produkty, które się wyróżniają - muszą tylko wyjść z nimi na zewnątrz" - powiedział.

Dodał, że polskie firmy przez ostatnich ponad 20 lat "były bardziej zwrócone na krajowy rynek". "Te, które eksportowały, koncentrowały się na Unii Europejskiej - 80 proc. naszego eksportu to sprzedaż do krajów UE. Jesteśmy bardzo uzależnieni od gospodarki unijnej. I to chcemy teraz zmienić" - przypomniał.

Jak wskazał, Ministerstwo Rozwoju chce przekonać polskie firmy do wyjścia na duże międzynarodowe rynki, na których mogą oferować swoje produkty i usługi. I jednocześnie chce przekierować ich zainteresowanie z Unii na rynek globalny lub specyficzne rynki Dalekiego Wschodu, Afryki czy Ameryki. "To najważniejsze, co musimy zrobić" - zaznaczył wiceminister.

Przypomniał, że dotąd promocja polskiego handlu i inwestycji była prowadzona przez podlegające Ministerstwu Rozwoju, wydziały promocji handlu i inwestycji (WPHI), czyli jednostki dyplomatyczne, znajdujące się zazwyczaj w tym samym miejscu co ambasada.

"Ambasady często są w dzielnicach dyplomatycznych, a nie handlowych. To jest pierwszy kłopot. Drugi - skoro jest to jednostka dyplomatyczna, to nie może zarabiać na siebie, nie może prowadzić działalności komercyjnej, co też nastawia ją na promocję pasywną, niewymierną" - wyjaśnił.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.