PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kryzys wizerunkowy w firmie? "Przemyślany może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa"

Autor: PulsHR.pl
13-07-2018 21:01
 Kryzys wizerunkowy w firmie? "Przemyślany może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa"
Fot. Shutterstock.com

Kryzys wizerunkowy może być nie tylko zagrożeniem, ale też szansą dla firmy. Czy pracodawcy są na niego przygotowani?

  • Zdaniem Piotra Wysockiego, prezesa firmy doradczej Bridge, kryzysy wizerunkowe opierają się na trzech fundamentach: chciwości, pysze i lenistwie.
  • Jak twierdzą eksperci, zarządzanie kryzysem jest najlepsze, gdy nie wychodzi on na światło dzienne.
  • Edi Pyrek, konsultant biznesowy, marketingowy, coach, mówca, psycholog, terapeuta zauważa natomiast, że przemyślany kryzys może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa.
Kryzys wizerunkowy może przytrafić się każdej firmie. Co go najczęściej generuje? - Źródłem kryzysów wizerunkowych jest niedbalstwo i arogancja intelektualna - komentuje Bogusław Chrobota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".

Z kolei zdaniem Piotra Wysockiego, prezesa firmy doradczej Bridge, kryzysy wizerunkowe opierają się na trzech fundamentach. Pierwszy z nich to chciwość. Wiele osób chce osiągnąć jakiś cel, np. otrzymać półroczną premię, i wówczas wyłącza zdrowy rozsądek. Drugi to pycha.

- Problemem jest zadufanie menedżerów. Firmy wchodzą w pewne działania, bo liderzy przekonują ich, że dadzą radę zarządzić procesem - mówi Piotr Wysocki. - Trzeci fundament to lenistwo. Dzisiaj nie ma niemedialnych zawodów. Każdy dzisiaj może wypuścić tweeta albo nagrać film w miejscu pracy. Trzeba być tego świadomym - dodaje.

Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch, zwraca uwagę na inny aspekt. - Kiedyś było łatwiej. Kryzysy oczywiście były, ale mijały. W tej chwili każdy dzień niesie ze sobą niespodziankę i nie wiadomo, kiedy i co się wydarzy - wyjaśnia.

Kryzysom zdecydowanie lepiej zapobiegać. Jak zauważa Krystyna Boczkowska, przez 132 lata funkcjonowania spółki Bosch firma nie odnotowała widocznych kryzysów wizerunkowych. Jak to możliwe?

- Pomocna jest kultura, którą przekazał nam założyciel Robert Bosch. Na bazie własnych doświadczeń zauważył, jak ważna jest innowacja. Jest ona wpisana w DNA naszej firmy. Poświęcamy jej 10 mld euro rocznie, 64 tys. osób zatrudniamy w dziale R&D - mówi Krystyna Boczarska. Czytaj dalej
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 035 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 049 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.