Kryzys wizerunkowy w firmie? "Przemyślany może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa"

 Kryzys wizerunkowy w firmie? "Przemyślany może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kryzys wizerunkowy może być nie tylko zagrożeniem, ale też szansą dla firmy. Czy pracodawcy są na niego przygotowani?

  • Zdaniem Piotra Wysockiego, prezesa firmy doradczej Bridge, kryzysy wizerunkowe opierają się na trzech fundamentach: chciwości, pysze i lenistwie.
  • Jak twierdzą eksperci, zarządzanie kryzysem jest najlepsze, gdy nie wychodzi on na światło dzienne.
  • Edi Pyrek, konsultant biznesowy, marketingowy, coach, mówca, psycholog, terapeuta zauważa natomiast, że przemyślany kryzys może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa.

Kryzys wizerunkowy może przytrafić się każdej firmie. Co go najczęściej generuje? - Źródłem kryzysów wizerunkowych jest niedbalstwo i arogancja intelektualna - komentuje Bogusław Chrobota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".

Z kolei zdaniem Piotra Wysockiego, prezesa firmy doradczej Bridge, kryzysy wizerunkowe opierają się na trzech fundamentach. Pierwszy z nich to chciwość. Wiele osób chce osiągnąć jakiś cel, np. otrzymać półroczną premię, i wówczas wyłącza zdrowy rozsądek. Drugi to pycha.

- Problemem jest zadufanie menedżerów. Firmy wchodzą w pewne działania, bo liderzy przekonują ich, że dadzą radę zarządzić procesem - mówi Piotr Wysocki. - Trzeci fundament to lenistwo. Dzisiaj nie ma niemedialnych zawodów. Każdy dzisiaj może wypuścić tweeta albo nagrać film w miejscu pracy. Trzeba być tego świadomym - dodaje.

Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch, zwraca uwagę na inny aspekt. - Kiedyś było łatwiej. Kryzysy oczywiście były, ale mijały. W tej chwili każdy dzień niesie ze sobą niespodziankę i nie wiadomo, kiedy i co się wydarzy - wyjaśnia.

Kryzysom zdecydowanie lepiej zapobiegać. Jak zauważa Krystyna Boczkowska, przez 132 lata funkcjonowania spółki Bosch firma nie odnotowała widocznych kryzysów wizerunkowych. Jak to możliwe?

- Pomocna jest kultura, którą przekazał nam założyciel Robert Bosch. Na bazie własnych doświadczeń zauważył, jak ważna jest innowacja. Jest ona wpisana w DNA naszej firmy. Poświęcamy jej 10 mld euro rocznie, 64 tys. osób zatrudniamy w dziale R&D - mówi Krystyna Boczarska. Czytaj dalej
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kryzys wizerunkowy w firmie? "Przemyślany może dać znacznie więcej niż kampania reklamowa"

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!