Centralne położenie i rozwijająca się baza hotelowo-konferencyjna to atuty, które - zdaniem władz Łodzi - sprzyjają wypromowaniu miasta jako ośrodka turystyki biznesowej. W tym roku przeznaczono na ten cel ok. 1,2 mln zł.
Planowane są także kampanie reklamowe w prasie branżowej, uruchomienie portalu internetowego i opracowanie aktualnego katalogu z bazą dla branży turystyki biznesowej.
Mokrosińska zaznaczyła, że milion zł na projekt prezentujący Łódź jako doskonałe miejsce na spotkania biznesowe, naukowe i branżowe pochodzi z funduszy UE, pozostałe 200 tys. zł z kasy urzędu miasta. Projekt zakończy się w kwietniu 2015 r.
Regionalna Organizacja Turystyczna, która jest realizatorem programu, zorganizowała w lipcu pobyt studyjny dla grupy dziennikarzy z Ukrainy. W najbliższym czasie ROT planuje szkolenia dla pracowników łódzkich hoteli, na których dowiedzą się oni m.in. jakie łódzkie atrakcje warto polecać podróżnym oraz jak efektywniej organizować konferencje i spotkania biznesowe.
Zdaniem dyrektorki łódzkiego hotelu Holiday Inn Jolanty Tylus, wypromowanie Łodzi jako ośrodka turystyki biznesowej to zadanie trudne i wymagające ogromnej pracy. Uważa ona, że brak międzynarodowego lotniska z dużą liczbą bezpośrednich połączeń dyskwalifikuje Łódź jako miejsce organizowania dużych kongresów międzynarodowych.
Z danych magistratu wynika, że w ubiegłym roku do Łodzi na ok. 430 spotkań biznesowych i konferencji przyjechało ponad 52 tys. osób. Miasto dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych i ponad dwustoma salami konferencyjnymi, w których może pomieścić się ok. 32 tys. osób.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Łódź promuje się w roli ośrodka turystyki biznesowej