Łódź promuje się w roli ośrodka turystyki biznesowej

Łódź promuje się w roli ośrodka turystyki biznesowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Centralne położenie i rozwijająca się baza hotelowo-konferencyjna to atuty, które - zdaniem władz Łodzi - sprzyjają wypromowaniu miasta jako ośrodka turystyki biznesowej. W tym roku przeznaczono na ten cel ok. 1,2 mln zł.

Według Anny Mokrosińskiej, dyrektor Convention Bureau - jednostki powołanej przez magistrat do promocji turystyki biznesowej w Łodzi - przyznane środki zostaną przeznaczone głównie na seminaria i spotkania z profesjonalnymi organizatorami imprez oraz pobyty studyjne dziennikarzy z kraju i zagranicy.

Planowane są także kampanie reklamowe w prasie branżowej, uruchomienie portalu internetowego i opracowanie aktualnego katalogu z bazą dla branży turystyki biznesowej.

Mokrosińska zaznaczyła, że milion zł na projekt prezentujący Łódź jako doskonałe miejsce na spotkania biznesowe, naukowe i branżowe pochodzi z funduszy UE, pozostałe 200 tys. zł z kasy urzędu miasta. Projekt zakończy się w kwietniu 2015 r.

Regionalna Organizacja Turystyczna, która jest realizatorem programu, zorganizowała w lipcu pobyt studyjny dla grupy dziennikarzy z Ukrainy. W najbliższym czasie ROT planuje szkolenia dla pracowników łódzkich hoteli, na których dowiedzą się oni m.in. jakie łódzkie atrakcje warto polecać podróżnym oraz jak efektywniej organizować konferencje i spotkania biznesowe.

Zdaniem dyrektorki łódzkiego hotelu Holiday Inn Jolanty Tylus, wypromowanie Łodzi jako ośrodka turystyki biznesowej to zadanie trudne i wymagające ogromnej pracy. Uważa ona, że brak międzynarodowego lotniska z dużą liczbą bezpośrednich połączeń dyskwalifikuje Łódź jako miejsce organizowania dużych kongresów międzynarodowych.

Z danych magistratu wynika, że w ubiegłym roku do Łodzi na ok. 430 spotkań biznesowych i konferencji przyjechało ponad 52 tys. osób. Miasto dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych i ponad dwustoma salami konferencyjnymi, w których może pomieścić się ok. 32 tys. osób.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Łódź promuje się w roli ośrodka turystyki biznesowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!