PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LPP: Trwa karnawał sukcesów polskiej rodzinnej firmy

Autor: sad (wnp.pl)
14-03-2018 18:00 |  aktualizacja: 14-03-2018 17:12
LPP: Trwa karnawał sukcesów polskiej rodzinnej firmy

Centrala LPP w Gdańsku

Fot. Andrzej Otrębski/Wikipedia/CC BY-SA 4.0

Rok 2017 był najlepszym do tej pory rokiem dla spółki LPP. Sam poziom obrotów był nienotowany dotąd w 27-letniej historii firmy. - To dzięki zaangażowaniu i pasji 25 tysięcy naszych pracowników, tłumaczą szefowie spółki.

  • Wzrost przychodów pozwolił LPP w minionym roku wypracować zysk netto na poziomie 441 mln zł, czyli o 150% więcej niż w poprzednim roku.
  • - Dziś nasze portfolio sklepów, liczące już 1743 salony dostępne w 20 krajach Europy i Bliskiego Wschodu, przekracza łącznie 1 milion m2 powierzchni - mówi prezes Marek Piechocki.
  • W ciągu 7 ostatnich lat LPP zasiliło budżet kraju kwotą ponad 4 mld złotych z tytułu wszystkich odprowadzanych podatków (w minionym roku kwota ta wyniosła przeszło 800 mln zł).
  • Rok temu za 1 akcję LPP płacono na GPW ok. 6,3 tys.zł. Obecnie to 9,5 tys. zł, co dało posiadaczom akcji spółki ok. 50-procentowy zysk.

- Siedemnastoprocentowy wzrost przychodów, które przekroczyły poziom 7 mld złotych, jest dowodem na to, że polska firma rodzinna jest w stanie osiągnąć sukces na niełatwym dzisiaj rynku – ocenia prezes firmy Marek Piechocki. I wylicza, co z czego wynikało.

Rok okiem prezesa


Wzrost przychodów pozwolił LPP w minionym roku wypracować zysk netto na poziomie 441 mln zł,  czyli o 150% więcej niż w poprzednim roku. - W roku 2017 kontynuowaliśmy intensywne prace w zakresie badań i rozwoju w oparciu o młode i utalentowane osoby, które pomagają nam tworzyć koncepcje marek i wdrażać je na kolejnych rynkach. Miniony rok zaliczam do udanych także ze względu na przełomowe decyzje, jakie podjęliśmy w tym czasie – dodaje Piechocki. Chodzi o debiut polskiej flagowej marki Reserved na rynku brytyjskim i wejście na dwa inne rynki – Serbii oraz Białorusi. - Dziś nasze portfolio sklepów, liczące już 1743 salony dostępne w 20 krajach Europy i Bliskiego Wschodu, przekracza łącznie 1 milion m2 powierzchni – tłumaczy szef dodając, że kreatywność polskich projektantów LPP znana jest dziś w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Białorusi, Serbii, Rosji, na Ukrainie, a także w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Zobacz też: Odzieżowa fuzja, która zmieni układ sił na rynku. Czy branża wreszcie odżyje?

I faktycznie sklepy Reserved działają nawet na Bliskim Wschodzie, w Egipcie, Kuwejcie, Katarze i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W tym roku ich powierzchnia może powiększyć się o kolejne 100 tys. m2 . – A przed nami dalsza ekspansja – rynek Kazachstanu oraz Słowenii, a także nowe sklepy w systemie franczyzowym w Izraelu – kolejne rynki, na których oferować będziemy kolekcje naszych marek. Z każdym rokiem nasza działalność eksportowa nabiera coraz bardziej wymiernych efektów. W roku ubiegłym jej wartość przekroczyła 3 mld złotych i stanowiła blisko połowę wszystkich przychodów ze sprzedaży GK LPP – wylicza Piechocki.

NA GIEŁDZIE

LPP SA [LPP]

kurs:

9040.00 PLN 365.00 (4.21%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 907 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 870 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.