40 proc. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw prognozuje wzrost sprzedaży swoich produktów i usług w II kwartale 2019 roku. – wynika z Barometru EFL. Jest to jeden z trzech najwyższych wyników w historii badania (od początku 2015 roku). W opinii ponad połowy przedsiębiorców na lepszą kondycję ich firm wpłynie sezonowy wzrost sprzedaży, a zdaniem co trzeciego wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi - informuje Europejski Fundusz Leasingowy (EFL).
- Szukając możliwych czynników, które wpłyną na poprawę sytuacji firm w II kwartale 2019 roku mikro, mali i średni przedsiębiorcy w pierwszej kolejności wskazywali na sezonowy wzrost sprzedaży - 54,5 proc. zapytanych
- W rozkręceniu biznesu w II kwartale 2019 roku w opinii 36 proc. przedstawicieli sektora MŚP pomoże wprowadzenie nowego produktu lub usługi; na ten czynnik najbardziej liczą średnie firmy
- Wśród czynników mogących wpłynąć negatywnie na sytuację przedsiębiorstwa w II kwartale 2019 roku, zapytani w pierwszej kolejności wskazali na trudności w znalezieniu pracowników (61 proc.) oraz rosnące oczekiwania płacowe (52 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Małe i średnie firmy liczą na sezonowy wzrost sprzedaży