Światowe nakłady na reklamę w 2018 roku osiągną poziom 581 mld dolarów, co stanowi wzrost o 4,5 proc. w ciągu roku. Na ten wynik składają się przede wszystkim treści sponsorowane w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych - informuje firma analityczna Zenith.
Według agencji Reutera, w ostatnich latach liderzy rynku reklamy tacy, jak WPP znacząco ucierpieli przez wzrost popularności takich koncernów jak Google czy Facebook. Te firmy łatwo docierają z przekazem reklamowym do potencjalnych grup docelowych.
Płatne wyniki wyszukiwania w 2018 roku, według Zenitha, warte mają być 22 mld dolarów, a wydatki na reklamę w mediach społecznościowych osiągną wysokość 28 mld dolarów. Firma oceniła, że to właśnie ten sektor będzie największym motorem wzrostu w całym segmencie.
Analitycy Zenitha ocenili, że wzrost na rynku reklamy skorelowany jest z rosnącą gospodarką brytyjską, która napędziła w tym roku zapotrzebowanie na marketing.
"Wielka Brytania w 2020 roku wciąż będzie czwartym spośród dziesięciu największych rynków reklamowych na świecie" - stwierdzili. W 2018 roku natomiast wydatki na reklamę w tym kraju mają stanowić 2,4 proc. całości rynku w tej branży.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Media społecznościowe napędzają globalne wydatki na reklamę