PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mniejsze przychody ze sprzedaży Prima Moda, większy zysk

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
09-08-2018 10:22 |  aktualizacja: 09-08-2018 17:01
Mniejsze przychody ze sprzedaży Prima Moda, większy zysk

Zarząd spółki wskazuje na rosnącą konkurencję w handlu obuwiem

Fot. Spółka

W pierwszym półroczu 2018 roku spółka Prima Moda uzyskała niecałe 15,1 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 17,3 mln w tym samym okresie 2017 r., czyli o 12,7 proc. mniej.

Jej zysk operacyjny miał wartość 1,59 mln zł, w porównaniu do 970 tys. zł rok temu (wzrost o 64,2 proc.), a zysk netto 1,09 mln zł i był o 30,1 proc. wyższy w porównaniu rok do roku.
Jak informuje zarząd w komunikacie dla inwestorów giełdowych, istotnym czynnikiem mającym wpływ na operacyjne działanie spółki w I półroczu br. był wzrost konkurencji w obszarze e-commerce.

Wypracowanie większego zysku netto zarząd przypisuje skuteczności przyjętej strategii działania. Spółka skupiła się na rozwoju szczególnie modelu sprzedaży wielokanałowej.

"Spółka upatruje, że dotychczas podjęte działania będą dawały dalsze widoczne efekty w kolejnych okresach. Prima Moda będzie kontynuowała rozwój modelu omnichannel oraz budowę sklepów hybrydowych, jak również realizowała inwestycje, w tym rozwijające procesy logistyczne" – informuje zarząd.

Podstawową działalnością spółki jest sprzedaż obuwia damskiego i męskiego (stanowią ok. 85 proc. łącznej wartości sprzedaży), torebek oraz produktów komplementarnych.

Produkty Prima Moda lokują się w segmencie średnim i wyższym, a pochodzą głównie od producentów włoskich.

Towary sprzedawane są poprzez sieć własnych salonów firmowych „Prima Moda” w centrach handlowych oraz w e-commerce (własny sklep internetowy).

Zarząd wskazuje na wiele zagrożeń i ryzyk prowadzonej działalności.

Ile zarabiają szefowie spółek odzieżowych i tekstylnych? Oto ranking

Spółka prowadzi działalność handlową w oparciu o sieć sklepów w wynajmowanych lokalach. Jest importerem towarów, czyli narażona jest też na ryzyko walutowe. Ale jako główne ryzyko zarząd wskazuje silną i rosnącą konkurencję w handlu.

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje stosunkowo duża liczba znaczących dystrybutorów obuwia, co powoduje, że „wzmaga się także presja konkurencyjna we wszystkich segmentach rynku, także w segmencie średnim i wyższym”, informuje zarząd.

Oto 5 trendów zmieniających funkcje i role centrów handlowych
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.26.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

26 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 601 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.