10-miesięczne obligacje premiowe miały największy udział w czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych, wydano na nie 371 mln zł - poinformował w poniedziałek wiceminister finansów Piotr Nowak. Czerwcowa sprzedaż obligacji oszczędnościowych była największą miesięczną od 15 lat.
- Czerwcowa sprzedaż obligacji osiągnęła rekordowy poziom blisko 1,2 mld zł i jest to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat.
- Łącznie w pierwszym półroczu na zakup obligacji nabywcy przeznaczyli blisko 5,8 mld zł, czyli prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2017 r.
- Jednorazowo w czerwcu w sprzedaży dostępna była 10-miesięczna obligacja premiowa. To nowy instrument, który gwarantuje zysk w postaci odsetek (1,50 proc. w skali roku) oraz daje szansę na wygranie dodatkowej premii pieniężnej w wysokości: 10 zł, 100 zł, 1.000 zł, a nawet 10.000 zł.
Zgodnie z komunikatem MF w czerwcu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 mld 178 mln zł. "Czerwcowa sprzedaż obligacji osiągnęła rekordowy poziom blisko 1,2 mld zł i jest to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat. Łącznie w pierwszym półroczu na zakup obligacji nabywcy przeznaczyli blisko 5,8 mld zł, czyli prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2017 r." - poinformował Nowak cytowany w komunikacie MF.
Największy udział w czerwcowej sprzedaży (32 proc.) miały 10-miesięczne obligacje premiowe.
"Jednorazowo w czerwcu w sprzedaży dostępna była 10-miesięczna obligacja premiowa. To nowy instrument, który gwarantuje zysk w postaci odsetek (1,50 proc. w skali roku) oraz daje szansę na wygranie dodatkowej premii pieniężnej w wysokości: 10 zł, 100 zł, 1.000 zł, a nawet 10.000 zł. Wyniki sprzedaży pokazują, że obligacje premiowe cieszyły się dużym zainteresowaniem nabywców" - ocenił Nowak.
Wiceminister wyjaśnił, że emisja obligacji premiowych była emisją pilotażową. Jej celem było uatrakcyjnienie oferty obligacji dla nabywców indywidualnych i promocja wszystkich skarbowych obligacji oszczędnościowych.
Nowak zwrócił uwagę, że wartość sprzedanych obligacji w kwocie 371 mln zł przekłada się na wzrost wartości puli premii do wygrania. "20 marca 2019 r. zostanie rozlosowanych aż 41 tys. 107 premii o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł - dodał Nowak.
Zgodnie z komunikatem MF na marcowe losowanie przewidziano 37 wygranych o wartości 10 tys. zł każda, 370 wygranych w kwocie 1 tys. zł, 3,7 tys. wygranych po 100 zł i 37 tys. po 10 zł.
Ministerstwo poinformowało ponadto, że w czerwcu 2018 r., poza obligacjami premiowymi sprzedano także 3-miesięczne obligacje (OTS0918) o wartości 326,5 mln zł, 2-letnie (DOS0620) za 210,2 mln zł, 3-letnie (TOZ0621) za 14,1 mln zł, 4-letnie (COI0622) za 194,2 mln zł, 10-letnie (EDO0630) za 59,2 mln zł. Według MF popularnością cieszyły się także obligacje 3-miesięczne (28 proc. udział w sprzedaży), 2-letnie (18 proc.), 4-letnie (16 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.).
"Na zakup obligacji rodzinnych, dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+, przeznaczono 2,3 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci" - informuje MF.
Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Jak podaje MF, obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Obligacje oszczędnościowe schodzą na pniu