PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Oddziały bankowe wciąż są potrzebne pomimo rozwoju bankowości internetowej

Autor: PAP
05-04-2015 12:09
Oddziały bankowe wciąż są potrzebne pomimo rozwoju bankowości internetowej
fot. Fotolia

Tradycyjna bankowość prowadzona w placówkach wciąż jest potrzebna klientom, gdy chcą skorzystać z bardziej zaawansowanych usług. Dlatego bankowość internetowa szybko jej nie wyprze, a proces likwidacji oddziałów będzie bardzo powolny - uważają specjaliści.

Bartłomiej Nocoń, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Pekao SA przyznaje, że klienci korzystający z bankowości internetowej równie chętnie korzystają z bankowości w oddziałach. "Z badań prowadzonych na najbardziej rozwiniętych rynkach takich jak: USA, Wielka Brytania, Francja, Australia, Nowa Zelandia, wynika, że aż 64 proc. respondentów wskazało w zeszłym roku, że bankowość oddziałowa istotnie wpływa na ich relacje, które budowane są w długotrwałej relacji z instytucją finansową" - podkreśla Nocoń i dodaje, że z podobną sytuacją mamy do czynienia w Polsce.
Jego zdaniem postępująca cyfryzacja i pęd ku nowoczesnym technologiom powodują, że rola oddziałów bankowych może być pomniejszana, ale jest zbyt wcześnie, żeby przewidywać, że odziały banków przestana istnieć w perspektywie najbliższych kilku lat. "Będziemy mieć raczej do czynienia z transformacją wykorzystywania oddziałów. Ich misja i rola pracowników oddziałów będą się zmieniać. Trend wypchnięcia prostych czynności bankowych ma już miejsce i dziś klienci chętnie przychodzą do oddziału celem rozmowy o bardziej skomplikowanych produktach" - uważa bankowiec.

Bankowość elektroniczna jest opłacalna dla banków, ale wciąż nie ma kluczowego znaczenia w ich przychodach. "Gro pieniędzy w tej bankowości bierze się z uproszczenia procesów, czyli przesunięcia czynności bankowych do kanałów samoobsługowych, zlikwidowania papieru, zastępowania ludzi automatami itp. Na drugim miejscu pod względem generowania przychodów jest doradztwo prowadzone przez internet, a dopiero na trzecim są nowe modele biznesowe, jakie pozwala wprowadzać +digital banking+" - ocenia Andrzej Pyka, dyrektor finansowy Atos/AMG.net, firmy oferującej rozwiązania teleinformatyczne m.in. dla sektora finansowego.

Zdaniem Pyki w obecnnie nie ma takiej możliwości, żeby zrezygnować z oddziałów bankowych. "Musimy przyjść do oddziału, żeby złożyć podpis i kupić produkt bankowy. Jesteśmy do tego zmuszeni, bo nadal jest bardzo niewiele rzeczy, które można zrobić przy użyciu kanałów +digital+" - zauważa.

Dlatego klienci nie rezygnują z tradycyjnej bankowości i korzystają z niej, na przemian z bankowością internetową. "To jest taki mix, który klientowi jest potrzebny w pełnym spektrum: od podstawowego dostępu do bankowości przez komórkę, przez bankowość internetową, po dostęp do oddziału, czy doradcy" - przyznaje Jakub Grzechnik dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO BP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.