Płatności zegarkiem i telefonem to przyszłość bankowości, mówi wiceprezes Nest Banku

Płatności zegarkiem i telefonem to przyszłość bankowości, mówi wiceprezes Nest Banku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Już 7 proc. transakcji bezgotówkowych w Nest Banku to transakcje mobilne. Średnia wartość transakcji mobilnych stale rośnie - dla usługi Apple Pay wynosi obecnie 51 zł, a dla Google Pay to 42 zł. Klienci banku aktywnie korzystają też z płatności zegarkiem - Garmin Pay - wyjaśnia Bartosz Chytła, wiceprezes Nest Banku.

  • - Klientom przestał już wystarczać bank - instytucja z okienkami, w której można bezpiecznie trzymać wypłatę i w razie potrzeby pożyczyć pieniądze. Dzisiaj chcą partnera, który jest wszędzie, gdzie tego potrzebują - zwraca uwagę Bartosz Chytła.
  • Bank nie obawia się dyrektywy PSD2, traktuje ją jako szansę na pozyskanie nowych klientów.
  • Nest Bank jest otwarty na współpracę z fintechami. Dzięki ich rozwiązaniom może zaoferować lepszą usługę.


Nowoczesne technologie, sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, internet 5G coraz mocniej pukają do naszych drzwi. Jak Nest Bank przygotowuje się do tej rewolucji, czego możemy się spodziewać?

Bartosz Chytła, wiceprezes Nest Banku: – Mijający rok był dla Nest Banku rokiem dynamicznego rozwoju i ewolucji w kierunku nowych technologii. Od samego początku koncentrowaliśmy się na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań, których celem było dostosowanie naszych rodzinnych produktów finansowych do cyfrowej rzeczywistości, w której obecnie funkcjonujemy. Widzimy, jak dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia naszych klientów i jak szybko powstają nowe oczekiwania.

Czytaj też: Prezes DNB Artur Tomaszewski przewiduje wzrost kredytów w przemyśle wytwórczym

Wszystko dzieje się szybciej, prościej, intuicyjnie i digitalowo. Dziś niemal każdy członek rodziny ma własnego smartfona. Klientom przestał już wystarczać bank - instytucja z okienkami, w której można bezpiecznie trzymać wypłatę i w razie potrzeby pożyczyć pieniądze. Dzisiaj chcą partnera, który jest wszędzie, gdzie tego potrzebują - podczas planowania miesięcznych wydatków, podczas kupowania biletu, zamawiania jedzenia, podczas kupna wody w osiedlowym sklepie, kiedy biegną ósmy kilometr czy podczas zlecania wypłat dla wszystkich pracowników firmy z leżaka na tropikalnej plaży.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Płatności zegarkiem i telefonem to przyszłość bankowości, mówi wiceprezes Nest Banku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!