Ponad 70 proc. Polaków, korzystających z bankowości internetowej nie zmieniło hasła do bankowości internetowej w ciągu ostatniego roku - wylicza Komisja Europejska.
"Jednocześnie, jedynie 13 proc. Polaków podjęło konkretne działania, by zwiększyć swój poziom bezpieczeństwa w sieci" - informuje komunikat.
Zarazem, dodaje w komunikacie ZBP, "deklaracje Polaków dotyczące ich poczucia bezpieczeństwa w internecie są jednymi z najśmielszych w Europie". "Raport Związku Banków Polskich "Cyberbezpieczny portfel" informuje, że ponad 90 proc. Polaków twierdzi, iż przy korzystaniu z bankowości internetowej czuje się bezpiecznie lub bardzo bezpiecznie" - zaznacza ZBP.
"Dla ekspertów, opinie te wydają się zaskakująco na wyrost, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę, iż ponad 70 proc. mieszkańców Polski otwarcie deklaruje, iż w żaden sposób nie rozwija swojej wiedzy nt. cyber zagrożeń i nie widzi także takiej potrzeby w najbliższej przyszłości (badanie Kantar TNS na zlecenie ZBP, kwiecień 2018)" - informuje komunikat.
"W badaniu opinii przeprowadzonym przez Kantar TNS na zlecenie ZBP, Polacy wskazali sektor bankowy jako jeden z najbardziej cyberbezpiecznych sektorów w Polsce. Zaufanie Polaków do sektora bankowego niemal dwukrotnie przekracza poziom zaufania do przedstawicieli wojska i policji oraz prawie pięciokrotnie przewyższa poziom zaufania do sektora telekomunikacyjnego. Jednak bez konsekwentnej edukacji ekonomicznej, oraz utrwalania dobrych nawyków wśród klientów w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej, systemy bezpieczeństwa elektronicznego zbudowane przez sektor bankowy mogą okazać się niewystarczające" - czytamy w komunikacie.
ZBP zaleca zarazem, co robić, by bankowość internetowa była bezpieczna. Te zalecenia to: "ustaw silne hasło (cyfry, małe i wielki litery, znaki specjalne); zmieniaj swoje hasło regularnie (zrób z tego nawyk np. pierwszego dnia miesiąca); stosuj różne hasła do różnych serwisów; nie udostępniaj swojego komputera innym osobom; wyłącz automatyczne zapamiętywanie haseł; nie zapisuj nigdzie swoich haseł i PINów; zainstaluj (i aktualizuj) program antywirusowy na swoim komputerze; sprawdzaj z jakiego adresu e-mail przyszła wiadomość od Twojego banku; weryfikuj adres strony swojej bankowości elektronicznej (zwłaszcza domenę tj. końcówkę adresu www); nie podawaj żadnych wrażliwych informacji w e-mailowej korespondencji z bankiem".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy nie dbają o swojej finanse w sieci