PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski sektor spożywczy musi postawić na dywersyfikację rynków zbytu

Autor: portalspozywczy.pl (Paulina Mroziak)
18-09-2014 19:13

Poszukiwanie nowych rynków zbytu to dobry pomysł na kryzys w unijnym i polskim sektorze eksportu żywności, ale jest to zadanie na lata, a nie na miesiąc czy dwa. Musimy próbował swoich sił, rozsyłać oferty, ale nie zapominajmy o rynku rosyjskim, ponieważ embargo nie będzie trwało wiecznie. To politycy wywołali ten kryzys, więc powinni teraz pomóc sektorowi rolno-spożywczemu - mówili eksperci obecni na panelu "Ekspansja zagraniczna polskiego sektora spożywczego. Dywersyfikacja rynków zbytu", który został zorganizowany w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Dyskusję na temat zagranicznej ekspansji polskich producentów żywności rozpoczęła Agnieszka Rembisz, dyrektor biura współpracy międzynarodowej Agencji Rynku Rolnego, która właśnie wróciła do kraju z targów World Food Moscow. Jest ona zdania, że mimo wprowadzonego embarga, Rosja jest ważnym dla polskich producentów żywności partnerem handlowym. - Mimo zakazu na wwóz polskiej żywności na teren Rosji, zorganizowaliśmy w tym roku polskie stanowisko na targach World Food Moscow. Jest to bardzo ważna impreza wizerunkowa, a obecność tam pozwala nawiązać relacje, dzięki którym można wprowadzić żywność na wiele rożnych rynków, nie tylko do Rosji. Poza tym Rosja cały czas jest bardzo ważnym partnerem handlowym dla Polski w wielu grupach produktowych. Trzeba z tym partnerem rosyjskim nadal należy rozmawiać, mimo, że nie można na razie mu niczego sprzedać. Na moskiewskich targach obecni są przedstawiciele firm z całego świata, co otwiera możliwości rozwoju polskim przedsiębiorcom - mówiła
O wieloletniej budowie dobrych relacji gospodarczych między Polską a Rosją mówił także Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, poseł na Sejm.

- Embargo kiedyś się skończy, więc trzeba nadal podtrzymywać te dobre relacje. Tego samego zdania są nasi rosyjscy partnerzy, którzy na sprzedaży polskiej żywności robili świetne interes - powiedział.

- Dobre relacje między polskimi dostawcami, a odbiorcami z Rosji budowaliśmy przez ostatnie kilka lat promując na tym rynku naszą markę jabłek. Wykreowaliśmy popyt i zadbaliśmy o podaż. Polscy sadownicy zakładali nowe plantacje z myślą o konsumentach z Rosji, dobierając pod ich gusta specjalne odmiany. Te działania nie poszły na marne - przyznał Maliszewski.

- Życzymy sobie, żeby wielka polityka nie przeszkadzała w robieniu dobrego biznesu - komentował Mirosław Maliszewski.

Do dyskusji włączył się również obecny na panelu Edward Bajko, prezes firmy Spomlek, która była dużym eksporterem produktów mleczarskich do Rosji. Prezes Spomleku również jest świadomy wartości rosyjskiego rynku. - Nie zamierzamy rezygnować z rynku rosyjskiego, choć uważam, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Moim zdaniem embargo Rosji, poza politycznym wymiarem, zawiera również aspekt gospodarczy - mówił prezes Spomleku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.