Ponad 50 misji zagranicznych polskich firm, 244 kontrakty zagraniczne i 1273 umowy krajowe przyniósł przez pięć lat GreenEvo, projekt Ministerstwa Środowiska poświęcony zielonym technologiom i wspierający polskie przedsiębiorstwa w zdobywaniu nowych rynków.
Program wspiera m.in. przedsiębiorstwa zajmujące się oczyszczaniem ścieków, uzdatnianiem wody, gospodarowaniem odpadami - także niebezpiecznymi, budownictwem pasywnym (minimalizującym zużycie energii), odnawialnymi źródłami energii, technologiami energooszczędnymi i niskoemisyjnymi, ochroną bioróżnorodności, czy przetwarzaniem biomasy.
Jak wyjaśniła PAP Anna Lipińska, specjalista ds. promocji GreenEvo w resorcie środowiska, projekt służy ułatwianiu polskim przedsiębiorcom wyspecjalizowanym w branży zielonych technologii kontaktów z partnerami za granicą. Z jednej strony biorą w nim udział przedsiębiorstwa, z drugiej - instytucje i administracja publiczna zaangażowane w rozwój gospodarczy kraju oraz w poszukiwania potencjalnych partnerów biznesowych i odbiorów polskich rozwiązań na całym świecie.
"Idea jest taka: zgłaszają się do nas firmy, my je później weryfikujemy (...) i później pomagamy im się odnaleźć w świecie" - powiedziała Lipińska. - "Są firmy, które dzięki nam podpisują umowy, realizują kontrakty zagraniczne. My ułatwiamy te kontakty, zabierając np. ze sobą na targi międzynarodowe".
Technologie wybrane w programie GreenEvo przechodzą bardzo długa drogę selekcji i otrzymują poparcie rządowe, co dodatkowo potwierdza ich wiarygodność biznesową i ułatwia kontakty zagraniczne.
Lipińska dodała, że GreenEvo realizując swą działalność zagraniczną ściśle współpracuje z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, polskimi ambasadami i biurami radców handlowych. W Polsce natomiast Ministerstwo Środowiska prowadzi promocję na gruncie lokalnym i np. bierze udział w targach krajowych.
Program ponadto udziela wsparcia w zakresie marketingu, ochrony własności przemysłowej czy specjalistycznych szkoleń - w tym dotyczących pozyskiwania funduszy. Zespół GreenEvo podkreśla, że "jest stale otwarty na sygnały płynące z rynku, które pozwalają coraz skuteczniej promować na świecie polskie rozwiązania".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przez 5 lat program MŚ przyniósł polskim firmom 244 umowy zagraniczne