PZU Życie ma 11 mln klientów i chce więcej. Stawia na technologie

PZU Życie ma 11 mln klientów i chce więcej. Stawia na technologie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prawie 11 mln klientów ma ubezpieczenia w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń na Życie - poinformował prezes PZU Życie Roman Pałac. Spółka chce coraz lepiej wykorzystywać nowoczesne technologie.

  • Jak mówi prezes PZU Życie, spółka chce coraz lepiej wykorzystywać nowoczesne technologie.
  • W zakresie ochrony zdrowia spółka testuje, między innymi, rozwiązania przyśpieszające diagnozę.
  • PZU wykorzystuje też drony do likwidacji szkód w obiektach przemysłowych (np. podczas wyceny szkód w sieciach energetycznych po nawałnicach z sierpnia 2017 r.).
  • Testuje również specjalny system dla kierowców, który ma automatycznie wezwać pomoc w razie kolizji czy wypadku.

- PZU Życie zajmuje kluczowe miejsce w Grupie PZU. Mamy największą liczbę klientów w Grupie, czyli prawie 11 mln ubezpieczonych. Głównym naszym produktem są ubezpieczenia ochronne w wersji grupowej, czyli to, co oferowane jest pracownikom w ich miejscach pracy przez pracodawcę - mówi Pałac.

Najdynamiczniej - poinformował - rozwija się obszar ubezpieczeń zdrowotnych.

- Widzimy duże zainteresowanie korporacji, które chcą ten produkt oferować pracownikom. Wynika to m.in. z sytuacji na rynku pracy, gdzie pracodawcy konkurują już nie tylko wynagrodzeniem, ale także benefitami - powiedział. Dodał, że PZU oferuje najszybszy dostęp do lekarzy pierwszego kontaktu oraz specjalistów.

- Biznes życiowy od kilku lat jest dosyć trudny. Rynek mało rośnie, wręcz spada. Pomimo tego, że następuje wzrost zamożności Polaków, nie widzimy dużego wzrostu liczby osób, które się ubezpieczają. PZU na tym tle wygląda dobrze. Po naszych wynikach widać, że coraz więcej ludzi zaczyna inwestować. Jednak przy obecnym wzroście gospodarczym ta dynamika powinna być wyższa - tłumaczy Pałac.

Zauważył, że w krajach Europy Zachodniej ubezpieczenia na życie funkcjonują od kilkudziesięciu, a czasami nawet od kilkuset lat. W Polsce społeczeństwo dopiero zdobywa doświadczenia. - Ponadto, wielu Polaków ma przeświadczenie, że ZUS daje im podstawowe bezpieczeństwo i nie szuka kolejnych ubezpieczeń. Klasa średnia w Polsce dopiero się tworzy. Część ludzi nie ma na tyle zasobnego portfela, żeby dodatkowo kupować ubezpieczenia. Myślę, że te wszystkie procesy będę postępować, choć wolno. Już obserwuję, że dyskusja o nowym modelu emerytalnym wyzwoliła zainteresowanie oszczędzaniem na przyszłość - mówi Pałac.

Jak mówi prezes PZU Życie, spółka chce coraz lepiej wykorzystywać nowoczesne technologie. - Przewagę konkurencyjną na rynku będziemy budować bazując na wysokiej jakości obsłudze klienta, danych oraz szybkości reakcji na zmiany rynkowe, te wszystkie elementy są nierozerwalnie związane z wykorzystaniem technologii - dodaje.

W zakresie ochrony zdrowia spółka testuje, między innymi, rozwiązania przyśpieszające diagnozę. - Przy wsparciu odpowiedniej technologii jesteśmy w stanie znacznie szybciej określić, czego dotyczą symptomy, które obserwujemy u pacjentów. Pozwala to sprawniej dobrać odpowiednią ścieżkę leczenia, co w wielu wypadkach decyduje o skuteczności terapii - powiedział.

PZU wykorzystuje też drony do likwidacji szkód w obiektach przemysłowych (np. podczas wyceny szkód w sieciach energetycznych po nawałnicach z sierpnia 2017 r.). Testuje również specjalny system dla kierowców, który ma automatycznie wezwać pomoc w razie kolizji czy wypadku.

PZU Życie SA powstała w 1991 r. Założycielami Zakładu byli: Państwowy Zakład Ubezpieczeń (obecnie Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA), Polski Bank Rozwoju SA oraz Bank Handlowy w Warszawie SA. Od listopada 2002 r. jedynym akcjonariuszem PZU Życie SA jest PZU SA. PZU Życie SA oferuje ubezpieczenia na życie, posagowe, rentowe, medyczne, a także wypadkowe i chorobowe. Prowadzi także działalność akwizycyjną na rzecz otwartych funduszy emerytalnych zgodnie z przepisami ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PZU Życie ma 11 mln klientów i chce więcej. Stawia na technologie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!