XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały

Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Choć do Amazona trafia 52,4 proc. wydatków na zakupy online w USA, większość produktów pod własnymi markami koncernu to sprzedażowe niewypały, a dotyczące go obawy są przesadzone - wynika z raportu EMarketera przytaczanego przez agencję Bloomberga.

EMarketer przeanalizował 23 tys. towarów dostępnych na Amazonie. Specjaliści brali pod uwagę rankingi sprzedaży i liczbę recenzji pozostawianych przez klientów, które traktowali jako wskaźniki wolumenu sprzedaży. Stwierdzili przy tym, że większość produktów własnych koncernu nie odnosi sukcesu komercyjnego i pozostaje w tyle za konkurencyjnymi producentami nawet w tych przypadkach, w których bywają specjalnie promowane. Do wyjątków należą artykuły codziennego użytku w rodzaju baterii AmazonBasics. W innych kategoriach, takich jak odzież, marki Amazona w rodzaju "A for Awesome" nie wyróżniały się - stwierdzili analitycy. Podkreślili zarazem, że firma rywalizuje głównie ceną, natomiast zaniedbuje budowanie świadomości i przywiązania do swoich marek.

Czytaj też:  Amazon proponuje ekologiczną dostawę tylko raz w tygodniu

Jak przypomniała agencja Bloomberga, według wrześniowych badań Kantar Media marka AmazonBasic pojawia się w pierwszej trójce wyników na Amazonie w ponad połowie przypadków wyszukiwania słów kluczowych powiązanych z bateriami - częściej niż Energizer i Duracell. Przytaczane przez agencję badanie 1010data z 2016 r. wykazało z kolei, że firma Jeffa Bezosa kontrolowała 94 proc. całkowitej sprzedaży internetowej baterii. Z tego samego roku pochodzi artykuł Bloomberga poświęcony przypadkowi producenta stojaków laptopowych, których sprzedaż załamała się po wprowadzeniu w ramach AmazonBasic podobnego akcesorium w blisko dwukrotnie niższej cenie.

Firma analityczna TJI Research oszacowała, że koncern Jeffa Bezosa sprzedaje na swojej platformie produkty ponad 550 marek własnych oraz zewnętrznych, ale dystrybuowanych wyłącznie za jej pośrednictwem. Pod markami własnymi Amazona sprzedawane są m.in. baterie, przybory higieniczne, ubrania, meble i przekąski. Bloomberg wskazał, że większość marek Amazona trafiła do sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat. Jak zauważyła agencja, rozległość oferty, a także możliwości jej promowania i konkurowania z towarami zewnętrznych sprzedawców na platformie wzbudzają obawy prawodawców i organów antymonopolowych na całym świecie.

Amerykańska senator Elizabeth Warren wskazała w marcu przypadek Amazona jako jeden z argumentów na rzecz podzielenia największych spółek technologicznych. W Austrii sprzedawcy jeszcze w grudniu złożyli przeciwko koncernowi skargę antytrustową. Pozycję rynkową platformy badają również Komisja Europejska i niemieckie biuro ochrony konkurencji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Raport: większość produktów Amazona to sprzedażowe niewypały

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!