Rekordowa liczba gości, bardzo wysoka satysfakcja wśród uczestników a także mocne wsparcie dla młodego pokolenia - to wnioski, które płyną z podsumowania ósmej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, największego biznesowego wydarzenia Europy Centralnej.
Wojciech Kuśpik, inicjator EEC i prezes Grupy PTWP, podkreślił, że tegoroczny Kongres spotkał się z rekordowym zainteresowaniem.
- Wzięło w nim udział ponad 8 tys. gości. Do tego ponad 2 tys. osób uczestniczyło w European Start-up Days i kolejne 2 tys. studentów w projekcie EEC Liderzy Przyszłości. Te liczby robią wrażenie. EEC bezsprzecznie jest już największą imprezą gospodarczą w Europie Centralnej - zaznaczył Kuśpik.
Prezes PTWP przypomniał, że w Kongresie uczestniczyła mocna reprezentacja polskiego rządu, władz Unii Europejskiej oraz świata biznesu.
Odbyło się ponad 120 debat, a wśród wiodących tematów i zagadnień znalazły się m.in.: problemy i przyszłość UE w skomplikowanej sytuacji geopolitycznej, zależności między energetyką, polityką ochrony klimatu i rozwojem nowoczesnego przemysłu, digitalizacja gospodarki oraz innowacje i nowe technologie.
Zobacz film o Europejskim Kongresie Gospodarczym 2016
Zadowolenie uczestników
Uczestnicy EEC ocenili swoje zadowolenie z uczestnictwa w wydarzeniu w badaniach satysfakcji, które dla Grupy PTWP na reprezentatywnych próbach badawczych przeprowadził instytut BCMM.
Jak zaznaczył prezes Kuśpik, aż 94 proc. słuchaczy oraz 89 proc. panelistów zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji Kongresu. Ponadto 79 proc. słuchaczy oraz 82 proc. panelistów odbyło w trakcie tegorocznego Kongresu spotkanie o charakterze biznesowym.
Uczestnicy docenili także przestrzeń, w której odbywa się EEC, uznając za największy atut organizacyjny lokalizację wydarzenia w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach oraz Spodku.
Waldemar Bojarun, wiceprezydent Katowic, wskazał, że EEC jest niezwykle istotne dla miasta.
- Zauważamy znaczący wzrost podmiotów uczestniczących w Kongresie, a także w jego organizacji. Naszym zdaniem, połączone MCK i Spodek mają największy potencjał w Polsce do organizowania tego typu wydarzeń - stwierdził Bojarun.
- Zamierzamy stawiać na przemysł spotkań. Uważamy to za dobry kierunek dla miasta i chcemy też wykorzystywać EEC do tego, aby pokazać przemianę Katowic. Kongres to jaśniejąca gwiazda wśród tych działań - podkreślił.
Młody biznes
Zupełnie nowe oblicze Europejski Kongres Gospodarczy zyskał dzięki European Start-up Days, wydarzeniu towarzyszącym tegorocznej edycji EEC.
Co trzeci uczestnik Kongresu odwiedził też European Start-up Days. Oznacza to, że w wydarzeniu skierowanym do start-upów i korporacji udział wzięło blisko 2,5 tys. przedstawicieli świata biznesu i polityki.
- Nasz biznes w ostatnim czasie przyspieszył i European Start-up Days miał w tym swój udział. Była to okazja do nawiązania wielu cennych kontaktów, w tym biznesowych - skomentował Piotr Kowalski, co-founder i PR manager platformy JadeZabiore.pl.
Kowalski nie krył zadowolenia, że w końcu na Śląsku istnieje duże wydarzenie dla start-upów. Jak akcentował, środowisko gospodarcze nie może obecnie funkcjonować bez młodych przedsiębiorców, którzy mają świeże spojrzenie pełne pomysłów.
- European Start-up Days dał nam ogromną możliwość zaprezentowania naszego biznesu i nawiązania kontaktów z nowymi klientami, w tym z dużymi firmami - dodał Marcin Mazur, menadżer regionalny
Coders Lab - Szkoła Programowania.
W przesłaniu wideo European Start-up Days i Europejski Kongres Gospodarczy podsumował Jerzy Buzek, poseł do Parlamentu Europejskiego i przewodniczący Rady EEC.
Młodzi liderzy
Prof. Robert Tomanek, prorektor ds. organizacji, finansów i rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz jego rektor-elekt, mówił, że lokalne środowisko naukowe zastanawiało się nad tym, jak mają pozycjonować się śląskie uczelnie w ramach Kongresu.
- Udało nam się wymyślić formułę EEC Liderzy Przyszłości. Chcemy, aby ta inicjatywa żyła przez cały rok. Miasto przyszłości musi tętnić życiem. Jeśli jest miastem studenckim, to musi pokazywać młodych ludzi i oraz ich potencjał - wskazał prof. Tomanek.
Katarzyna Skwarek, koordynator w programie EEC Liderzy Przyszłości, studentka Uniwersytetu Ekonomicznego, stwierdziła, że udział w Kongresie to bardzo dobry start do rozpoczęcia kariery zawodowej.
- Można wiele nauczyć się dzięki udziałowi w EEC. To także doświadczenia przy organizacji dużej imprezy, a zatem i współodpowiedzialność za Kongres - dodała Marta Gładysz, koordynator w programie EEC Liderzy Przyszłości, studentka Uniwersytetu Śląskiego.
Poznaj więcej opinii o Kongresie
Siła przekazu
Europejski Kongres Gospodarczy 2016 i European Start Up Days za pośrednictwem telewizji, prasy, radia i portali internetowych relacjonowało ponad 550 dziennikarzy, reprezentujących niemal 200 redakcji. W efekcie w polskich mediach powstało blisko 6 tys. publikacji dotyczących lub wzmiankujących o tym wydarzeniu.
Dodatkowo ponad 4 tys. razy wspominano o katowickiej imprezie w mediach społecznościowych. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, oszacowana na 15 czerwca br. przekroczyła już 28 mln zł w przypadku EEC oraz 3 mln zł dla European Start-up Days.
Na sukces EEC w Katowicach każdego roku pracuje łącznie ok. 3 tys. osób. Wydarzenie ma także wpływ na rozwój usług, turystyki biznesowej i konferencyjnej.
Tomasz Elżbieciak
Zobacz galerię zdjęć z konferencji prasowej w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rekordowy, ósmy Europejski Kongres Gospodarczy, podsumowany