Tylko 13 tys. polskich firm sprzedaje za granicą. Resort przedsiębiorczości chce je pomnożyć. Blisko 70 proc. eksportu przypada na zagraniczne koncerny i firmy działające na naszym rynku, więc bardziej zasadne niż "polski eksport" jest określenie "eksport z Polski".
Dla przykładu, jak wylicza PwC, około 39 proc. naszego eksportu do Niemiec stanowi wartość dodana wytworzona poza Polską. Z pozostałych 61 proc. 45 pkt. proc. konsumowana jest przez naszego sąsiada, a reszta jest reeksportowana dalej już ze stemplem made in Germany - podaje "PB".
Jak donosi "Puls Biznesu" drugi smutny fakt jest taki, że blisko 70 proc. eksportu przypada na zagraniczne koncerny i firmy działające na naszym rynku, więc bardziej zasadne niż "polski eksport" jest określenie "eksport z Polski"; nie chodzi o podział na rodzimy i obcy kapitał, ale uświadomienie sobie, jaka jest rzeczywista pozycja polskich firm w handlu zagranicznym - twierdzą rozmówcy z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Resort przedsiębiorczości chce wykreować modę na eksport