DB Schenker Rail Polska należy do niemieckiego koncernu Deutsche Bahn. Podstawą obecnej DBSRP były dwie grupy kapitałowe: PCC Logistics (wraz z grupą Rybnik) oraz PTK Holding, które działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat i zostały przejęte w 2009 roku w procesie akwizycji.
W nowym RPO najwięcej pieniędzy - 415,5 mln euro - zostanie przeznaczonych na przedsiębiorstwa i innowacje, przede wszystkim na badania, rozwój technologiczny firm i wzmacnianie ich konkurencyjności.
Pond 392 mln euro zaplanowano na produkcję energii ze źródeł odnawialnych, co ma zmniejszyć emisję zanieczyszczeń gospodarczych.
Ponad 340 mln euro zostanie wydanych na rozwój infrastruktury transportowej. Jak powiedział PAP dyrektor wydziału rozwoju regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego Maciej Zathey, zwiększono w tej puli wydatki na transport drogowy. "Priorytetem Komisji Europejskiej był podział: 60 proc. na kolej, a 40 na drogi. Nam udało się wynegocjować na transport drogowy 55 proc. tej kwoty" - dodał Zathey.
Dyrektor poinformował, że uzgodniono z UE również korzystny dla województwa podział środków przewidzianych na inwestycje w infrastrukturę naukowo-badawczą. "Priorytetem UE było, by środki inwestować w podmioty prywatne, ale nam udało się wynegocjować możliwość inwestycji w podmioty publiczne np. w uczelnie" - powiedział Zathey.
Marszałek Przybylski podkreślił, że latach 2014-2020 na Dolnym Śląsku w sumie zostanie wydatkowanych ok. 40 mld zł. "To będą pieniądze z RPO, z kontraktu terytorialnego oraz innych źródeł. Zdajemy sobie sprawę, że to ostatni okres, w który będziemy mieli tak duże fundusze unijne i chcemy je dobrze wykorzystać" - dodał Przybylski.
Z 2,2 mld euro w ramach RPO dla Dolnego Śląska 70 proc. kwoty pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a pozostała część z Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: RPO dla Dolnego Śląska ma akceptację KE