Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej

Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nawet 55 proc. konsumentów pozytywnie postrzega sponsora, który inwestuje w sport. Jednak nie każda taka inwestycja opłaca się finansowo, bo nie każda ma takie założenie. Każdy potencjalny inwestor, zanim wesprze sportowca lub klub piłkarski, musi się zastanowić, jakie cele chce osiągnąć.

- Jak wynika z badań, od 52 do 55 proc. osób pozytywnie ocenia sponsora, który inwestuje w sport. Postawy to jednak nie wszystko bo okazuje się, że między 22 a 28 proc. konsumentów chce kupować produkty sponsora wpierającego dany sport. Pod tym kątem inwestycje w kulturę fizyczną zawsze się opłacają – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Jak dodaje, czym innym są inwestycje w nowe produkty sportowe. Wymienia m.in. takie wydarzenia jak gale KSW czy zawody typu Runmageddon.

- Te wydarzenia nie miałyby sensu, gdyby na siebie nie zarabiały. Są nie tylko sukcesem sportowym ale także czysto komercyjnym – dodaje Grzegorz Kita.

Sponsorzy przyznają jednak, że ewentualne udzielenie wsparcia sportowcowi lub klubowi w dużej mierze zależy od oceny potencjalnego zysku – niekoniecznie finansowego – jaki można później uzyskać.

- Choć my sami przyglądamy się zawodnikom, którzy chcieliby dołączyć do wspieranej przez nas grupy, ostatnie słowo należy do państwowego Instytutu Sportu. Aby dołączyć do teamu, trzeba mieć jego rekomendację i co jakiś czas ją powtarzać. Oczekujemy bowiem najwyższego wyszkolenia i zaangażowania – mówi Anna Ziobroń z PKN Orlen.

– Grupa sportowa Orlen to tacy sportowcy, którzy przynoszą korzyści w postaci zwrotu ekwiwalentu. Sam zwrot ekwiwalentu zarobkiem nie jest, ale przynosi korzyści wizerunkowe. Sponsoring sportowy to ważny element całej strategii marketingowej – dodaje.

Artykuł powstał podczas debaty "Sport - biznes i sukces" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sponsoring sportowy jest ważnym elementem strategii marketingowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!