Strategia BZ WBK po przejęciu nie zmieni się, rebranding w ciągu kilku lat

Strategia BZ WBK po przejęciu nie zmieni się, rebranding w ciągu kilku lat
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Strategia Banku Zachodniego WBK po przejęciu przez nowego właściciela – Banco Santander nie zmieni się, a hiszpański akcjonariusz nie planuje połączenia swoich biznesów w Polsce. Proces rebrandingu będzie rozłożony na kilka lat, a wydatki na ten cel nie będą przekraczać standardowego budżetu marketingowego banku na poziomie 100 mln zł rocznie, poinformował prezes Mateusz Morawiecki.

„Santander kupuje banki na całym świecie w różnej kondycji finansowej i operacyjnej. My mamy szansę, aby stać się środkowoeuropejskim centrum, obsługującym jednostki Santandera w tym regionie. Jako bank zdrowy i silny nie mamy potrzeby wprowadzania zmian w strategii i tu zgadzamy się z naszym nowym właścicielem"- powiedział Morawiecki dziennikarzom w środę.

Strategia banku, oparta na wzroście organicznym, rokrocznym poprawianiu przychodów i zysku oraz wzmacnianiu bazy dochodowych klientów będzie kontynuowana.

„Chcemy nadal rok do roku poprawiać nasze zyski. Mamy też ambicję, aby rok do roku mieć wyższe dochody niż nasi konkurenci. To jest bardzo ambitny plan, ale możliwy do zrealizowania"- dodał prezes.

Morawiecki powiedział, że celem banku jest także wykorzystywanie synergii, wynikających z obecności w grupie Santander w Polce banku AIG oraz Santander Consumer Finance. Centrum finansowo-operacyjne we Wrocławiu mogłoby, w jego ocenie, świadczyć usługi na rzecz innych spółek z grupy hiszpańskiego akcjonariusza.

„Mamy plany z bankami siostrzanymi, aby wykorzystywać pewne wspólne systemy informatyczne, procesy, systemy scoringowe, czyli tzw. zaplecze. Chcemy czerpać korzyści z synergii, know-how Santandera, ale bez łączenia tych jednostek" - zaznaczył Morawiecki.

Prezes poinformował także, że proces rebrandingu będzie rozłożony w czasie i nie będzie jeszcze widoczny w tegorocznych kosztach. BZ WBK nie zamierza przekraczać 100 mln zł rocznych wydatków na marketing, aby takie zmiany przeprowadzić.

„Chcemy przeprowadzić proces rebrandingu w ciągu kilku lat tak, aby nie miał on wpływu na poziom kosztów oraz wskaźnika koszty do dochodów. Przy wykorzystaniu budżetu marketingowego 100 mln zł rocznie nie zamierzamy robić wielkich wielomilionowych akcji. Rozpoznawalność marki BZ WBK jest bardzo dobra i klientów będziemy w łagodny sposób przyzwyczajać do nowej marki"- powiedział.

Łącznie sieć placówek BZ WBK, AIG Banku oraz Santander Consumer Finance wynosi ponad 900 oddziałów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Strategia BZ WBK po przejęciu nie zmieni się, rebranding w ciągu kilku lat

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!