Trudne negocjacje biznesowe? Na stadionie są łatwiejsze

Trudne negocjacje biznesowe? Na stadionie są łatwiejsze
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kiedy czekają nas trudne rozmowy z odbiorcami hurtowymi, zabieramy ich np. na Puchar Świata w Zakopanem. Pozytywne emocje sportowe biorą górę nad trudnymi rozmowami o cenach – przyznaje Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych Grupy Lotos.

Jakie jeszcze korzyści może przynieść dużym firmom sponsoring sportowy – o tym rozmawiali goście debaty „Sport – biznes i sukces” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Oczywiście badamy wpływ sponsoringu na nasz biznes. Matematycznie da się to policzyć. Oczyszczając nasze wyniki finansowe z notowań czy kursów, wykresy jasno pokazują korelację pomiędzy ekwiwalentem medialnym osiągniętym dzięki sponsoringowi, a sukcesem marketingowym samym w sobie. Dobrze przeprowadzony sponsoring wpływa na sprzedaż spółki i rentowność samego sponsoringu – mówił Jarosław Wittstock z Grupy Lotos, sponsora generalnego Polskiego Związku Narciarskiego.

– Pomaga nam to także w trudnych negocjacjach z klientami hurtowymi. Najtrudniejszymi kwestiami, powodującymi najwięcej sporów są oczywiście ceny. Można je przeprowadzić np. podczas Pucharu Świata w Zakopanem i na chwilę porzucić trudny spór. To nam pomaga w negocjacjach – dodaje.

Sponsorowanie sportu może jednak przynieść także negatywny PR. Chodzi przede wszystkim o inwestowanie w sporty zespołowe, takie jak piłka nożna. W przypadku antagonizmów pomiędzy zwalczającymi się wzajemnie kibicami, negatywny wizerunek drużyny może także sponsorowi zaszkodzić.

Z takimi dylematami zmagał się m.in. Orlen, który od lat wspiera kilka sekcji klubu Wisła Płock. W 2018 r. podjęto decyzję o zwiększeniu wsparcia dla sekcji piłkarskiej.

- Decyzję poprzedziliśmy badaniami. Feedback, który do nas dotarł pokazał, że Wisła Płock jest klubem neutralnym, na którego wizerunek nie mają wpływu antagonizmy z innymi klubami. W piłce nożnej jest to trudne – powiedziała Anna Ziobroń, dyrektor PKN Orlen.

Artykuł powstał podczas debaty „Sport – biznes i sukces” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Trudne negocjacje biznesowe? Na stadionie są łatwiejsze

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!