PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ubezpieczenia. Polacy oszukują na coraz większą skalę

Autor: PAP/PSZ
17-10-2017 12:25
Ubezpieczenia. Polacy oszukują na coraz większą skalę

Zdecydowana większość wyłudzeń dotyczy ubezpieczeń majątkowych - głównie komunikacyjnych.

Fot. Shutterstock

15 proc. osób zaakceptowałoby oszukańcze zachowania wobec firm ubezpieczeniowych - informuje Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor powołując się na badania Moralność Finansowa Polaków 2017.

  • Oszustwa dotyczą głównie ubezpieczeń komunikacyjnych.
  • W ubezpieczeniach życiowych większość stanowią wyłudzenia oparte na pozorowaniu zgonu.
  • Co piąty badany jest gotów zaakceptować nieetyczne zachowania finansowe.
Z danych najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń na temat przestępstw ubezpieczeniowych wynika, że klienci chcieli wyłudzić w 2016 r. prawie 226 mln zł, o ponad 34 mln zł więcej niż rok wcześniej - napisano w komunikacie prasowym BIG InfoMonitor, w którego rejestrach znajduje się obecnie 88,5 tys. dłużników wpisanych z powodu nieopłaconych rat ubezpieczeń, czy też roszczeń.

Z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika także, że w minionym roku doszło do 10 tys. 515 wyłudzeń i prób wyłudzeń ubezpieczeń - podano w komunikacie.

Jak poinformowano, zdecydowana większość wyłudzeń dotyczy ubezpieczeń majątkowych - głównie komunikacyjnych, a "średnia wartość przestępstwa w tej kategorii wyniosła około 22 tys. zł". Według komunikatu, w ubezpieczeniach życiowych większość stanowią wyłudzenia oparte na pozorowaniu zgonu i w roku 2016 udział tej metody osiągnął 80 proc. całej kwoty wyłudzeń w tej kategorii ubezpieczeń. Przeciętna kwota wyłudzenia - napisano - "z tytułu zgonu z powodu nieszczęśliwych wypadków (NW) wynosi blisko 35 tys. zł, podobnie jak z klasycznych polis na życie".

Komunikat podaje - powołując się na badanie Moralność Finansowa Polaków - że instytucje finansowe, państwo czy też inne osoby mają powody do obaw i powinny zachować ostrożność w relacjach z klientami, ponieważ co piąty jest gotów zaakceptować nieetyczne zachowania finansowe (prawie 22 proc.).

Jak wynika z badań KPF - podaje komunikat - największą skłonność do naciągania ubezpieczycieli mają osoby młode między 18 a 29 rokiem życia, a najmniejszą najstarsze. "Wyższej podatności na zawyżanie wartości poniesionych szkód sprzyjają również niskie dochody, jest skłonność do oszustw jest też odwrotnie proporcjonalna do wykształcenia. Wiek i wykształcenie tracą jednak na znaczeniu, gdy pojawiają się problemy ze spłatą rat kredytów lub pożyczek. Wówczas otwartość na nieetyczne zachowania idzie mocno w górę, odsetek skłonnych zaakceptować zawyżenie odszkodowania z przeciętnych 15 proc. wzrasta o połowę " - napisano w komunikacie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.