Idea Bank, ITI Neovision, Go Ride Serwis, Potenza di Lana - to przedsiębiorcy ukarani przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za wprowadzanie w błąd swoich klientów - poinformował w poniedziałek Urząd.
- Wyrok w sprawie Idea Bank dotyczy decyzji z października 2014 r. UOKiK stwierdził, że sposób, w jaki bank informował o możliwości przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, wprowadzał konsumentów w błąd.
- Kolejny z wyroków dotyczy decyzji z kwietnia 2013 r. Urząd uznał, że ITI Neovision, jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami telewizji "n", naruszył zbiorowe interesy konsumentów.
- W przypadku firmy Potenza di Lana z Poznania, która m.in. zajmowała się sprzedażą pościeli wełnianej, postępowanie UOKiK wykazało, że przedsiębiorca ograniczał prawo do zwrotu zakupionego towaru (odstąpienia od umowy) oraz wprowadzał w błąd w sprawie terminu, w jakim konsumenci mogli odstąpić od umowy.
- Ostatni z wyroków dotyczy skargi spółki Go Ride Serwis na decyzję prezesa UOKiK z lipca 2018 r. Urząd stwierdził, że maski antysmogowe nie miały m.in. oznakowania CE, a także przedsiębiorca nie posiadał certyfikatu typu WE i deklaracji zgodności.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: UOKiK ukarał Idea Bank, ITI Neovision, Go Ride Serwis, Potenza di Lana