XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

UOKiK zobowiązał Lidla do przeprowadzenia akcji edukacyjnej

UOKiK zobowiązał Lidla do przeprowadzenia akcji edukacyjnej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

UOKiK zobowiązał sp. Lidl Polska do uruchomienia platformy edukacyjnej dla konsumentów oraz szkoleń dla rzeczników. To efekt postępowania Urzędu w związku z kampanią marketingową dyskontu, która mogła naruszać zbiorowe interesy konsumentów, poinformował UOKiK.

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy kampanii marketingowej przeprowadzonej przez sieć dyskontów jesienią 2016 roku. Zgodnie z zasadami promocji, klienci Lidla mogli w terminie 30 dni od zakupu zwrócić towar w dowolnym sklepie tej sieci. Oddając produkty, konsumenci musieli pokazać paragon oraz opakowanie towaru, przy czym zawartość mogła być częściowo zużyta.

Jak podał Urząd, sieć dyskontów zakończyła akcję promocyjną nagle po niespełna dwóch tygodniach, mimo że regulamin przewidywał, że musi to zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem, podając informacje na swojej stronie internetowej. UOKiK uznał, że działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

Według Urzędu, spółka zadeklarowała, że polubownie rozwiąże sprawę i zobowiązała się m.in. do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz szkoleń dla rzeczników konsumentów. UOKiK przyjął warunki zobowiązania.

W związku z tym Lidl Polska na www.portaledu.lidl.pl przygotował program edukacyjny dla swoich klientów. Jego celem jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu praw konsumenckich. Część szkoleniowa, przygotowana została w formie platformy e-learningowej pod nadzorem Federacji Konsumentów. Obejmuje takie tematy jak m.in.: reklamacja, pozasądowe rozpatrywanie sporów, bezpłatna pomoc konsumencka oraz roszczenia wobec przedsiębiorców stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Akcja edukacyjna trwa od 12 listopada do 3 grudnia.

UOKiK zobowiązał także spółkę Lidl Polska do przeprowadzenia ośmiu jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Wśród tematów znalazły się m.in.: reklama agresywna czy sprzedaż konsumencka (rękojmia za wady, gwarancja). Warsztaty odbyły się na przełomie września i października w ośmiu miastach: Białymstoku, Gdańsku, Bydgoszczy, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Były prowadzone przez pracowników Federacji Konsumentów oraz wybranych ekspertów specjalizujących się w tematyce konsumenckiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK zobowiązał Lidla do przeprowadzenia akcji edukacyjnej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!