Przyczyną piątkowej awarii systemu były problemy sprzętowe, a nie jak spekulowano atak hakerski - poinformowała na swoim blogu firma Visa. W zeszły piątek użytkownicy w Europie nie mogli dokonywać za pośrednictwem tych kart płatniczych transakcji.
Visa poinformowała, że odrzucone przez system transakcje, które były dokonywane przez posiadaczy kart podczas trwania awarii, nie będą wiązały się z obciążeniami finansowymi dla użytkowników. Operator kart dodał też, że współpracuje obecnie z przedstawicielami banków nad rozwiązaniem problemu zablokowanych przez niedokonane i wadliwe transakcje środków na kontach posiadaczy kart, którzy ucierpieli w wyniku awarii systemu Visa.
W notatce na blogu firmowym Visy napisano, że obecnie system obsługi kart płatniczych działa z pełną wydajnością, a posiadacze kart tego operatora mogą obecnie swobodnie dokonywać transakcji za pomocą terminali płatniczych, płatności internetowych jak i korzystać z bankomatów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.