PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vistula z najlepszymi wynikami w historii

Autor: wnp.pl (JPS)
21-03-2018 08:25 |  aktualizacja: 21-03-2018 08:28
Vistula z najlepszymi wynikami w historii

Jedną z "twarzy" Vistuli jest Robert Lewandowski.

fot. vistula.pl

Grupa Vistula odnotowała w 2017 roku 43,2 mln zysku netto. To wzrost o 23 proc. rdr (rok wcześniej zysk netto był równy 35,2 mln zł).

  • EBITDA wyniosła 79,2 mln zł (rok wcześniej 65,3 mln zł), przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej - 688,5 mln zł wobec 598,6 mln zł rok wcześniej.
  • Przychody samej marki Vistula wyniosły ponad 242 mln zł, rosnąc 16 proc. rok do roku.
  • Zysk operacyjny segmentu jubilerskiego w 2017 wyniósł 34 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. w porównaniu do roku 2016.
- W roku 2017 Grupa Kapitałowa podobnie jak w roku poprzednim uzyskała najlepsze w swojej historii wyniki finansowe pod względem zrealizowanej sprzedaży oraz wypracowanego zysku netto. (...) Wyniki te pozwoliły trzeci raz z rzędu w pełni osiągnąć wszystkie parametry wyznaczone przez akcjonariuszy w programie motywacyjnym przyjętym uchwałą Walnego Zgromadzenia w kwietniu 2015 roku - pisze w liście do akcjonariuszy prezes zarządu Vistula Group Grzegorz Pilch.

Jak wskazuje spółka, mimo nasilającej się konkurencji ze strony krajowych i zagranicznych marek przychody grupy kapitałowej w 2017 roku rosły szybciej niż powierzchnia handlowa. Było to możliwe między innymi dzięki sprzyjającemu otoczeniu makroekonomicznemu, w szczególności widocznemu w drugiej połowie roku, wzmocnieniu kursu wymiany złotego w stosunku do amerykańskiego dolara, w którym grupa kapitałowa realizuje ponad 1/3 zakupów.

- Przychody samej marki Vistula wyniosły ponad 242 mln zł, rosnąc 16 proc. rok do roku. Łączne przychody marki Wólczanka w 2017 roku przekroczyły 100 mln zł, co dało wzrost o 24 proc. w stosunku do roku 2016, a w ujęciu ilościowym Wólczanka po raz pierwszy w swojej historii sprzedała detalicznie ponad 1 mln koszul. Marka jest również liderem sprzedaży on-line w grupie kapitałowej. W 2017 roku przychody marki Wólczanka w tym kanale dystrybucji wyniosły 20 mln zł, co dało ponad 48 proc. dynamikę wzrostu rok do roku oraz 20 proc. udziału w sprzedaży tej marki ogółem. W 2017 roku damska marka Deni Cler uzyskała przychody na poziomie 44 mln zł, a dzięki poprawie wyników w IV kwartale w zakresie marży oraz spadku kosztów sprzedaży osiągnęła za rok 2017 wynik netto na poziomie 0,7 mln zł - pisze Grzegorz Pilch.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 772 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

575 509 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.