Warto to wiedzieć w przeddzień świątecznej gorączki

Warto to wiedzieć w przeddzień świątecznej gorączki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przed handlowcami intensywny czas. Czwarty kwartał to tradycyjnie sezon wzmożonego ruchu w sklepach stacjonarnych i online. Inicjowany akcjami "back to school" maraton zakupowy trwa przez Black Friday i dzień darmowej dostawy po grudniowy szczyt świątecznych zakupów. W końcówce roku znacząco rośnie skłonność konsumentów do wydatków. Kiedy na wszystkie potrzeby brakuje pieniędzy, z pomocą przychodzi sektor finansowy. W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku rynek kredytów konsumpcyjnych bił rekordy.

Jak pokazują dane Biura Informacji Kredytowej w raporcie "Kredyt Trendy" w 2017 roku co trzeci z ok 7,3 mln kredytów konsumpcyjnych udzielonych w Polsce był wzięty właśnie w ostatnim kwartale. W ubiegłym roku padały trzyletnie rekordy, jeśli chodzi o liczbę kredytów zaciąganych na cele konsumpcyjne. W tym roku zmieniły się uwarunkowania społeczno-gospodarcze. To pierwszy sezon świąteczny z zakazem handlu w niedzielę. Szczęśliwie w najbardziej gorącym okresie, czyli w grudniu sklepy będą otwarte przez 4 z 5 niedziel. Jednak już miesiąc wcześniej Polacy nie zrobią zakupów ani 11, ani 18 listopada.

Na starcie sezonu wzmożonych zakupów nieznaczna, acz ważna zmiana czeka jednego z liderów rynku kredytów konsumenckich. Santander Consumer Bank będzie miał od września nowe logo z czerwonym napisem Santander Consumer Bank na białym tle. Pojawi się ono na 320 oddziałach i placówkach partnerskich tego banku, jego stronie internetowej, serwisach społecznościowych, bankowości online i punktach obsługi działających m.in. w sklepach Media Markt czy Castorama.

Co się zmienia? Biały napis na czerwonym tle zastępuje proste i łatwo wpadając w oko czerwone logo na białym tle. Wprowadzając tą zmianę bank chce pomóc klientom i partnerom biznesowym w odróżnieniu się od innych instytucji finansowych, w tym Santander Bank Polska (dawniej Bank Zachodni WBK). Obie instytucje należą do Grupy Santander - jednej z najsilniejszych instytucji finansowych w Europie, obecnej na wielu światowych rynkach. Są to jednak dwa niezależne banki, działające w oparciu o odrębne licencje bankowe.

Co się nie zmienia? To zasady dotychczasowej współpracy i wizerunek Justyny Kowalczyk, która pozostaje ambasadorem banku. - Nie zmieniają się ani umowy, ani zasady kredytowania, ani numery rachunków bankowych, hasła PIN oraz daty ważności kart. Zmiana dotyczy tylko i wyłącznie loga - tłumaczy Paweł Florkiewicz, rzecznik Santander Consumer Banku. I dodaje: - Naszym klientom podpowiadam prostą metodę skojarzeniową: najlepiej jest kierować się wizerunkiem Justyny Kowalczyk, ambasadorki naszego banku.

Jak podkreślają przedstawiciele banku, zmiana nie wpływa też na dotychczasowe ustalenia biznesowe a także strategię tej instytucji. Pozostaje ona specjalistą, którego działalność koncentruje się na obszarze kredytów konsumenckich. Klienci znajdą tu szeroki zakres produktów obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane pojazdy do 3,5 tony, kredyty na zakup towarów i usług, czyli popularne raty, karty kredytowe oraz lokaty. O produkty te można wnioskować online oraz poprzez sieć oddziałów. Możliwości finansowania pojazdów dostępne są także u ponad tysiąca salonów i komisów samochodowych. Bank jest także jednym z liderów na rynku popularnych rat. Z takiego finansowania korzystają klienci robiący zakupy m.in. w sklepach Saturn, Media Markt i Castorama oraz u ponad 30 000 innych partnerów handlowych.

- Na przestrzeni ostatnich lat umocniliśmy się na pozycji lidera rynku kredytów konsumenckich w Polsce. Każdego roku z naszych usług korzysta 2 miliony Polaków, w tym ponad 500 tysięcy po raz pierwszy. Wielu z nich regularnie wraca do naszych punktów sprzedaży wystawiając w ten sposób wysoką ocenę poziomowi jakości naszych usług - podkreśla Paweł Florkiewicz, rzecznik prasowy Santander Consumer Banku.

Oceny te znajdują odzwierciedlenie w niezależnych rankingach produktowych oraz certyfikatach poświadczających wysoki poziom obsługi, takich jak przyznany po raz siódmy tytuł Banku Przyjaznego Klientowi. Santander Consumer Bank może też pochwalić się jednym z najwyższych na rynku finansowym poziomem wskaźnika NPS. Więcej informacji o procesie zmiany logo można znaleźć na stronie www.santanderconsumer.pl/zmieniamylogo .
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warto to wiedzieć w przeddzień świątecznej gorączki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!