PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
22-06-2018 13:28 |  aktualizacja: 22-06-2018 14:47
Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic

Mundial w Rosji może wstrząsnąć rankingiem sportowców o najwyższej wartości marketingowej

Fot. Shutterstock

Firma, która chciałaby wykorzystać w swoich działaniach marketingowych wizerunek Roberta Lewandowskiego, najlepszego polskiego piłkarza i zdecydowanie najbardziej wartościowego sportowca w naszym kraju, musi się liczyć z wydatkiem rzędu co najmniej miliona złotych. Sprawdziliśmy, ile trzeba wydać na szesnaście osób związanych ze sportem, które kosztują najwięcej.

Przedstawiamy ranking wartości marketingowej wizerunku osób związanych ze sportem w Polsce. Na podstawie szacunków ekspertów z czołowych domów mediowych i firm specjalizujących się w marketingu sportowym prezentujemy kwoty, z wydatkiem których należy się liczyć, żeby zatrudnić do promocji swojej marki Roberta Lewandowskiego, Adama Nawałkę, Agnieszkę Radwańską, Jakuba Błaszczykowskiego, Kamila Glika, Kamila Grosickiego, Roberta Kubicę, Kamila Stocha, Grzegorza Krychowiaka, Wojciecha Szczęsnego, Łukasza Piszczka, Arkadiusza Milika, Zbigniewa Bońka, Adama Małysza, Jerzego Dudka i Anitę Włodarczyk.
Faktyczne kwoty kontraktów pomiędzy gwiazdami sportu i firmami, które płacą za wykorzystanie ich wizerunku w swojej komunikacji marketingowej stanowią zazwyczaj pilnie strzeżoną tajemnicę. Dlatego większość rankingów i zestawień,prezentujących wartość najlepszych polskich sportowców powstaje w oparciu o niepotwierdzone przecieki rynkowe, szacunki osób z branży, względnie badania popularności i obecności w mediach.

- W Polsce rzeczywiście nie publikuje się tego typu informacji, podczas gdy nie powinna to być żadna tajemnica. Wyjątkiem jest kwota kontraktu Roberta Lewandowskiego z firmą Oshee, producentem napojów izotonicznych, która została podana do publicznej wiadomości i wiadomo, że było to ok. 1 mln euro za rok współpracy. Ta kwota stała się zatem wyznacznikiem wartości najlepszego polskiego piłkarza, o którym często mówi się, że jego udział w reklamie kosztuje nie mniej niż milion złotych - mówi Tomasz Redwan, ekspert ds. marketingu sportowego, właściciel firmy Redsport.

Wewnątrz tekstu znajdziesz szacunki konkretnych wartości dla 16 najcenniejszych z marketingowego punktu widzenia postaci polskiego sportu.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

26 064 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.