PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zapytania o rachunek własny cieszą się coraz większą popularnością

Autor: bad
11-02-2019 17:50 |  aktualizacja: 11-02-2019 18:17
Zapytania o rachunek własny cieszą się coraz większą popularnością

W 2018 roku wpłynęło prawie 2 tysiące wniosków z zapytaniem o rachunek własny

Fot. pixabay

W 2018 r. do Centralnej informacji o rachunkach, funkcjonującej w ramach obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wpłynęło ponad dwa razy więcej zapytań o rachunek własny niż w roku poprzednim. Zapytania o rachunki spadkodawcy również przekroczyły poziom osiągnięty w 2017 r. Mniej było za to wniosków ze strony tzw. organów uprawnionych - prokuratury, policji, sądów czy komorników sądowych.

1 848 wniosków z zapytaniem o rachunek własny wpłynęło w minionym roku do Centralnej informacji o rachunkach. To wzrost o ponad 102 proc. w stosunku do roku 2017, w którym liczba zapytań wyniosła 914. Rekordowym miesiącem 2018 r. był sierpień, kiedy wpłynęły 283 takie wnioski.
- Fakt, że coraz więcej osób chce uzyskać informacje o rachunkach bankowych może wynikać z rosnącej świadomości w obszarze kontroli swoich finansów. Szczególnie, że usługa umożliwia m.in. sprawdzenie, czy ktoś nieuprawniony nie założył konta na nasze nazwisko. W ten sposób klienci mogą zweryfikować, czy ich tożsamość nie została wykorzystana w sposób niezgodny z prawem – komentuje Maja Markiewicz, dyrektor linii biznesowej usługi Ognivo w KIR.

Czytaj też: Od transformacji Polska pędzi jak szalona. Wielki sukces naszej gospodarki

Odnotowano również wzrost liczby zapytań o rachunki spadkodawcy - w 2018 r. klienci skierowali 5 611 takich wniosków, podczas gdy w roku poprzednim wpłynęło ich  5 123. 

Przed wdrożeniem Centralnej informacji, zapytanie o poszukiwany rachunek musiało być adresowane do każdego banku lub SKOK-u z osobna. Dzięki Centralnej informacji istnieje możliwość otrzymania informacji w jednym miejscu - w placówce instytucji, w której zdecydujemy się złożyć wniosek. - Znacznie wygodniej jest przesłać jedno zapytanie dotyczące wszystkich interesujących nas rachunków, jeśli mamy do tego tytuł prawny, niż sprawdzać, czy takie rachunki istnieją w każdym banku i SKOK-u z osobna - dodaje Maja Markiewicz.

Czytaj też: Te banknoty każdy chce mieć w kieszeni. Są bardzo cenne

W celu skorzystania z usługi wnioskodawca składa odpowiedni dokument w wybranym przez siebie banku lub SKOK-u. Po zweryfikowaniu tytułu prawnego, instytucja kieruje zapytanie do Centralnej informacji. W kolejnym kroku Centralna informacja przesyła zapytanie do pozostałych uczestników systemu. - Udzielenie klientowi odpowiedzi trwa kilka dni. Po uzyskaniu informacji od banku lub SKOK-u, Centralna informacja o rachunkach przekazuje zagregowane dane do instytucji, w której klient złożył wniosek - wyjaśnia Maja Markiewicz.

Centralna informacja działa w ramach system Ognivo. To unikalne na polskim rynku rozwiązanie, które od lat umożliwia bezpieczną i szybką komunikację w formie elektronicznej pomiędzy bankami oraz pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji o klientach banków. Za pośrednictwem systemu z bankami komunikują się wyłącznie uprawnione przepisami prawa podmioty.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 710 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 160 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.