Wyniki finansowe chińskiego producenta sprzętu elektronicznego Xiaomi po czwartym kwartale 2018 r. przekroczyły oczekiwania. Zysk netto firmy wzrósł trzykrotnie, do wysokości 275,5 mln dol., wzmocniły się również przychody - podała agencja Reutera.
65,1 proc. całkowitych przychodów firmy w czwartym kwartale 2018 r. pochodziło ze sprzedaży smartfonów. Sprzedaż innych urządzeń pozwoliła na uzyskanie 25,1 proc., a usług internetowych - 9,1 proc. - podał Reuters.
Agencja ocenia, że Xiaomi radzi sobie relatywnie dobrze mimo spowolnienia na rodzimym rynku smartfonów, gdyż dużą rolę w jej strategii rozwojowej odgrywają Indie i Europa. Na rynku europejskim firma ta obecnie uznawana jest za czwartego największego pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy producenta telefonów.
Szef finansów Shou Zi Chew powiedział, że w czwartym kwartale za 40 proc. przychodów firmy odpowiadała sprzedaż urządzeń poza granicami Chin. Jak dodał, dla Xiaomi w 2019 r. priorytetem jest ekspansja globalna, a głównym zamierzeniem - powtórzenie sukcesu z Indii na innych rynkach, takich jak Indonezja i kraje Europy Zachodniej.
W ostatnich miesiącach Xiaomi wprowadziło również zmiany w swojej ofercie - odnotowuje Reuters. Zdaniem agencji firma poszukuje w ten sposób możliwości przejścia do wypuszczenia na rynek droższych urządzeń, które mogą przynosić większy zysk. W Chinach obecnie średnia cena smartfonów tej firmy wzrosła o 17 proc. Na innych rynkach natomiast - o 10 proc.
W lutym tego roku podczas premiery nowego flagowca Xiaomi - modelu Mi 9 założyciel koncernu Lei Jun powiedział, że telefon ten jest ostatnim modelem wycenianym na kwotę mniejszą niż 446 dolarów, jaki znalazł się w ofercie firmy.