PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zysk netto Alior Banku w II kw. zgodny z oczekiwaniami

Autor: PAP
07-08-2014 11:00

Zysk netto grupy Alior Banku w drugim kwartale 2014 roku spadł do 83,2 mln zł z 83,8 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w raporcie. Zysk banku okazał się zgodny z oczekiwaniami rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 81,5 mln zł.

Oczekiwania trzynastu biur maklerskich, co do zysku banku za II kwartał, wahały się od 77 mln zł do 81 mln zł.
Zysk netto w I połowie 2014 roku wynosił 151,6 mln zł, czyli wzrósł 18,1 proc. rdr.

Wynik odsetkowy banku w II kwartale wyniósł 304,1 mln zł i był zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 295,1 mln zł (w przedziale oczekiwań 279-310 mln zł). Wynik odsetkowy wzrósł 27 proc. rdr i 12 proc. kdk

Marża odsetkowa netto w I półroczu 2014 r. wynosiła 4,7 proc., w tym w samym II kwartale 5 proc.

Wynik z prowizji w II kwartale 2014 roku wyniósł 83,8 mln zł i był bliski oczekiwań rynku, który spodziewał się 85,4 mln zł (oczekiwania wahały się od 82 mln zł do 89 mln zł). Wynik z prowizji wzrósł 40 proc. rdr i pozostał na poziomie z I kwartału 2014 r.

Łączne przychody netto z działalności operacyjnej wyniosły w I połowie 2014 r. 883,6 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w I półroczu 2013 r. o 22,2 proc.

Koszty w II kwartale wyniosły 234,0 mln zł, czyli były bliskie oczekiwanym (227,2 mln zł). Koszty wzrosły 15 proc. rdr i spadły 44 proc. kdk

W I półroczu 2014 r. wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 50,8 proc. z 55,5 proc. rok wcześniej.

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w drugim kwartale 2014 roku 129,9 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 121,3 mln zł.

Łączna wartość netto należności klientów na koniec czerwca 2014 r. wyniosła 21,9 mld zł, a wartość zgromadzonych depozytów klientów: 21,4 mld zł. Wskaźnik kredytów do depozytów wynosił 102,2 proc.

"Intencją banku jest ograniczenie poziomu uzależnienia od środków pozyskiwanych od podmiotów finansowych, tak aby wartość wskaźnika Kredyty / Depozyty nie przekraczała istotnie poziomu 100 proc." - napisano w raporcie.

Bank podał,że rozpoczął pozyskiwanie źródeł finansowania również w oparciu o transakcje repo oraz (w mniejszym stopniu) depozyty pozyskiwane z rynku międzybankowego.

Do końca lipca 2014 r. w ramach współpracy z T-Mobile bank pozyskał 58 tys. klientów, z których 85 proc. nie miało wcześniej relacji z Alior Bankiem. W ramach tej współpracy bank chce w 2014 r. wprowadzić nowe produkty łączące usługi bankowe z telekomunikacyjnymi, w tym produkty dla małych firm.

Bank podtrzymał, że nie planuje otwierania w 2014 r. kolejnych placówek Alior Express.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Alior Bank SA [ALR]

kurs:

67.65 PLN 0.55 (0.82%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.